News

Nike vrea să dea lovitura în metavers! A cumpărat o firmă care produce adidași virtuali ce se vând pe bani buni

Metaversul este un concept din ce în ce mai popular, iar marile branduri încearcă să țină pasul cu acest concept ce evoluează rapid. Nike a intrat deja în această nouă lume.
14.12.2021 | 19:01
Nike vrea sa dea lovitura in metavers A cumparat o firma care produce adidasi virtuali ce se vand pe bani buni
Nike a intrat în metavers cu o achiziție importantă. Sursa foto: artfkt.com.
ADVERTISEMENT

Companiile pe care le cunoaștem deja de ani buni încearcă să își asigure viitorul în metavers și fac pași în această direcție. Firmele cu tradiție în lumea de zi cu zi vor să se mute și în acest nou univers virtual, iar Nike este una dintre primele care fac asta.

Compania producătoare de articole sportive a intrat în această lume a metaversului în urmă cu puțin timp, după ce a luat decizia de a achiziționa compania RTFKT, care produce adidași… digitali.

ADVERTISEMENT

Firma RTFKT, pronunțată ”artefact”, vinde obiecte virtuale în forma NFT-urilor, bunuri digitale care sunt autentificate folosind aceeași tehnologie blockchain, pe care se bazează monedele virtuale.

”Achiziția este doar un nou pas care accelerează transformarea digitală a Nike și care ne permite să deservim atleți și creatori aflați la intersecția dintre sporturi, creativitate, gaming și cultură”, a declarat John Donahoe, CEO-ul companiei. Acesta a afirmat, însă, că termenii achiziției, inclusiv suma care a fost plătită pentru asta, nu vor fi făcuți publici.

ADVERTISEMENT

Chiar și în lipsa acestor informații, este clar că există un interes din ce în ce mai mare al marilor branduri pentru NFT-uri. În luna mai, un astfel de NFT creat pentru o geantă Gucci s-a vândut cu o sumă mai mare decât prețul genții reale.

Nebunia din jurul acestor bunuri virtuale provine din predicțiile conform cărora metaversul, această variantă în realitate virtuală a internetului, va înlocui internetul clasic din prezent. Retailul are potențialul de a fi transformat; oamenii ar putea să navigheze magazine în VR și ar putea vedea astfel hainele pe care doresc să le cumpere.

ADVERTISEMENT

RTFKT a vândut adidași cu peste 5.000 de dolari bucata

Nike a inaugurat deja Nikeland, un showroom virtual ce este găzduit de platforma Roblox. Aici, utilizatorii au posibilitatea de a-și îmbrăca avatarul cu haine ale brandului sportiv.

RTFKT a fost fondată în 2020 și a reușit să profite pe o intersecție interesantă între NFT-uri și adidași: ambele produse sunt deseori obiecte colecționabile. În martie, RTFKT a vândut 600 de perechi de adidași contra sumei de 3,1 milioane de dolari (aproximativ 5.160 de dolari pentru o pereche), promovând totuși obiectele ca având o valoare dublă, acestea fiind însoțite și de varianta NFT a încălțărilor.

ADVERTISEMENT

”Suntem bucuroși să creștem acest brand, care a fost format întru totul în metavers”, a declarat co-fondatorul RTFKT, Benoit Pagotto, conform techxplore.com.

NFT-urile au devenit extrem de populare în ultimul an, iar entuziaștii susțin că acestea vor deveni o formă răspândită de proprietate. Criticii spun că acest concept este supraestimat, având în vedere că unele NFT-uri se vând cu sute de mii sau milioane de dolari. Unii cred că la mijloc stă și spălarea de bani, având în vedere că NFT-uri sunt o piață nereglementată de vreo autoritate.

ADVERTISEMENT