Unul dintre cele mai vizitate orașe din lume vrea să atragă doar turiști de lux. Pentru ca dorința să devină realitate, s-a apelat la o strategie pe care puține autorități ar fi dispuse să o facă, deoarece sunt necesare costuri uriașe. Un prim pas a fost acela de a elimina hostelurile și magazinele din centru cu suveniruri inutile.
Este vorba despre Madrid, capitala Spaniei. Mai mulți turiști care au revenit să vadă zona au avut un moment de confuzie după ce au descoperit centrul orașului altfel decât îl știau. Nu au mai găsit acele hosteluri ieftine, magazine cu tot felul de obiecte tradiționale sau un drum extrem de aglomerat din cauza mașinilor, potrivit Reuters.
În centrul capitalei Spaniei sunt în prezent trotuare largi, zone pentru pietoni, străzi parcă mai curate și hoteluri ce promit condiții de cazare de lux. Unul se poate vedea în apropiere de zona centrală Puerta del Sol. Se întinde pe o suprafață de 1.500 de metri pătrați și dispune și de un magazin cu mărci de brand, precum Dior sau Hermes.
”Am ales Madridul pentru că, de mai mulţi ani, este subreprezentat pe segmentul de lux”, spune Richard Brekelmans, vicepreședintele Marriot din Europa de Sud, și care are în plan să deschidă un hotel în centrul Madridului.
Încă de anul trecut au început autoritățile din Madrid să modernizeze capitala Spaniei. În viitorul apropiat, au în plan să pună la dispoziție turiștilor 33 de noi hoteluri, jumătate din ele parte din sectorul de lux, după ce în 2022 investițiile în domeniu s-au ridicat la un nivel record, de 802 milioane de euro.
Nu doar hoteluri scumpe, ci și restaurante scumpe vei mai vedea prin Madrid. Robuchon International, care are 15 stele Michelin, a inaugurat în 2022 în capitala Spaniei un restaurant pe cât de scump, pe atât de spațios. Locația este formată din trei etaje.
Alejandro Pitashny investește din 2018 în capitala spaniolă și a avut de câștigat o mulțime de bani de pe urma afacerilor sale. În 2023 vrea să dea lovitura. Adică să achiziționeze un hotel de cinci stele în Madrid. ”Sunt optimist cu privire la perspectivele industriei turismului din Madrid”.
Deși pare că va deveni mai costisitor o vacanță în Madrid pentru turiștii străini, noile hoteluri și restaurante de lux din această zonă vor fi și noi locuri de muncă pentru diferite persoane, interesate să lucreze la recepție sau la curățenie, de exemplu.
De altfel, turismul din Madrid este în continuă creștere din 2019. Cu 15% a avansat din acel an, cel mai mult simțindu-se în rândul hotelurilor de cinci și patru stele. Jose Maria Martinez, reprezentant al sindicantului CCOO, a punctat acest aspect. ”Sectorul turismului din Spania a încercat întotdeauna să concureze cu alte destinaţii cu preţuri mici. Unele companii şi-au dat seama că este mai bine să mizeze pe formate mai profitabile”, a declarat Jose Maria Martinez.