România n-a reușit să repete isprava din meciul cu Finlanda și a pierdut pentru a treia oară în grupa de Liga Națiunilor. Învinși la scor de neprezentare de Muntenegru, „tricolorii” au fost susținuți puternic din fața televizoarelor.
Potrivit paginademedia.ro, Prima TV, postul de televiziune care a difuzat România – Muntenegru 0-3, a fost lider pe toate targeturile. Peste un milion de român au urmărit umilința naționalei lui Edi Iordănescu, 1.084.000, mai exact. Acest lucru le-a asigurat celor de la Prima TV un rating de 6.2 şi un share de 17.2, dominând sensibil concurneța.
Pe locul 2 în preferințele românilor s-a clasat PRO TV cu o medie de 951.000 de telespectatori pe intervalul meciului (5,4 rating), cu aproape 100 de mii de telespectatori mai puțini. Pe parcursul meciului din Giulești, postul din Bd. Pache Protopopescu a difuzat filmul de acţiune „Bun venit în junglă!” cu The Rock (n.r. – Dwayne Johnson).
Podiumul a fost completat de Kanal D, care a dfiuzat serialul turcesc cu Zuleyha şi apoi un episod în reluare din Strada Speranţei. Peste 700 de mii de fani ai serialelor au fost pe postul turcesc, pe intervalul meciului.
Ratingul reprezintă procentul de telespectatori al unui post de televiziune din totalul deținătorilor de televizoare din România, în timp ce share (cota de piaţă) înseamnă procentul din totalul oamenilor care se uitau la TV în momentul respectiv.
România – Muntenegru 0-3 a clasat Prima TV în topul audiențelor și la orașe. Postul care a difuzat partida a avut 622 de mii de telespectatori, un rating de 6.5 și un share de 18.6 în mediul urban. Pe poziția secundă s-a clasat tot PRO TV, cu 407 miii de telespectatori, rating 4.3 și share 12.2. Schimbarea s-a produs pe ultima treaptă a podiumului, acolo unde Antena 1 i-a suflat fața lui Kanal D, cu 336 de mii de telespectatori, rating 3.5 și share 10.1.
Cel mai important sector pentru televiziuni, cel comercial, adică telespectatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, a fost dominat tot de România – Muntenegru, care le-a adus celor de la Prima TV 310 de mii de telespectatori, un rating de 6.5 și un share de 22.0.
Pe parcursul confruntării din Giulești, pe sectorul comercial, PRO TV a avut 254 de mii de telespectatori, rating 5.4 și share 18.0, iar Antena 1 a avut 206 mii de telespectatori, rating 4.3 și share 14.6.
În perioada 5-14 iunie, echipa națională a României a jucat nu mai puțin de patru meciuri, toate în Grupa 3 din Liga B a Ligii Națiunilor, acolo unde suntem pe ultimul loc, cu trei puncte. Deși ultimul rezultat a fost cel mai umilitor, 0-3, cu Muntenegru, în Giulești, la nivel național, cel mai puțin urmărită partidă de către români a fost chiar cea de debut, când „tricolorii” au pierdut la Podgorica, scor 0-2.