Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat marţi semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Inelului de Centură al Capitalei (A0 Nord), care va face legătura între localităţile Afumaţi şi Cernica, sector de autostradă ce va avea o lungime de 8,6 km.
Pe traseul lotului 3 al A0 Nord vor fi construite 7 poduri și pasaje dar și un nod rutier care va face legătura cu DN2. Sursa de finanțare pentru acest proiect de autostradă este asigurată prin Programul Transport, a anunţat ministrul Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.
“Constructorul chinez are la dispoziție 30 de luni (12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor) și 397,9 milioane de lei (fără TVA) pentru construcția acestui lot al A0 Nord. Contractul semnat astăzi de CNAIR are un istoric aparte.
Au fost trei decizii ale instanței și șase ale CNSC prin care s-a dispus reevaluarea ofertelor după desemnarea de către CNAIR a câștigătorului acestui contract în anul 2020. Aceste decizii au impuns soluția semnării. Interesul public prevalează și vreau să circulăm pe A0 la cele mai înalte standarde”, a anunţat, joi, ministrul Grindeanu.
Acesta este primul contract de autostradă din România semnat cu un constructor din China. Firma în cauză se numeşte CCECC (China Civil Engineering Construction Corporation) şi a fost înființată în iunie 1979 sub aprobarea Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze.
În cele mai semnificative lucrări ale sale se numără finalizarea ambelor foraje ale tunelurilor Carmel, de 8,6 km, din Haifa (Israel), în anul 2009, în timp ce în 2014 a construit o cale ferată cu ecartament standard, de la Lagos la Kano, în Nigeria, pe o distanţă de aproape 1.000 km.
Tot în 2014, CCECC a finalizat ambele foraje ale tunelului Gilon de 4,6 km de pe linia de 23 km Acra–Carmiel în construcție în nordul Israelului şi în acelaşi an a câștigat un contract pentru construirea stației subterane Carlebach, ca parte a Tel Aviv Light Rail complexul sistem de transport dintre oraş şi zona metropolitană.
În 2015, CCECC a câștigat un contract pentru construirea de stații de metrou și pentru realizarea tunelurilor din partea de est a metroului ușor din Tel Aviv, iar cu un an înainte de pandemie, în 2019, chinezii au câștigat un contract pentru construirea unei linii regionale de tren pentru a conecta Bogota, capitala Columbiei, de suburbiile învecinate, cunoscută sub numele de RegioTram.
Lucrările prevăzute pentru lotul 3 al Inelului de Centură al Capitalei (A0 Nord) sunt: nod rutier la intersecția cu DN2 București – Urziceni (km 40+230), şapte pasaje (două dintre acestea având lungimi de 318,30 m și respectiv 466,50 m), plus parcare de scurtă durată.