Șoferii amatori din România vor putea conduce și un altfel de vehicul. Posesorii de permise categoria B vor putea folosi permisul şi pentru motocicletele cu cilindree maximă de 125 cm3, conform unui proiect de act normativ pus în dezbaterea senatorilor luna trecută, conform România TV.
Deţinătorii unui permis de categoria B vor putea conduce motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3 dacă au cel puţin 24 de ani şi au obţinut permisul de cel puţin doi ani. Inițiativa aparține deputaților PSD Gabriel Petrea și Alexandru Rotaru.
Proiectul legislativ prevede completarea legii circulației pe drumurile publice cu următorul articol: „După litera j a al. 1 al art 24.1 se introduce litera k) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0.1 kW/kg (categoria A1), cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta minimă de 24 de ani și permisul categoria B obținut cu cel puțin doi ani în urmă”.
Cei doi deputați social-democrați susțin că în multe țări europene legislația care reglementează obținerea permisului categoria A1 include amendamente care facilitează obținerea acestei categorii dacă solicitantul posedă permis de conducere de categorie B.
Autoritățile vor să modifice Codul rutier în mod dramatic pentru șoferi. Spre exemplu, șoferii care obişnuiesc să intre în intersecţii fără a le permite celorlalți participanți la trafic care au rămas blocaţi anterior în acestea să iasă, riscă să primească amenzi ce pot depăşi valoare de 1.000 de lei, dacă sunt surprinși de agenții rutieri.
Concret, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice stabileşte că “nerespectarea obligaţiei de a permite părăsirea intersecţiei conducătorului vehiculului rămas în interiorul acesteia” reprezintă o contravenţie, iar şoferul va fi amendat pentru această faptă, scrie avocat.net.