Recomandările OMS pentru patronii de hoteluri. Așa ar trebui să fie primiți turiștii

Narcis Roșioru   
în HotNews
09/05/2020, 20:54
Recomandările OMS pentru patronii de hoteluri. Așa ar trebui să fie primiți turiștii
Recomandările OMS pentru patronii de hoteluri. Așa ar trebui să fie primiți turiștii. Sursa foto: Hepta.ro

Patronii de hoteluri ar trebui să își primească turiștii în funcție de recomandările OMS, care a redactat un set de sfaturi despre cum ar trebui să funcționeze unitățile de cazare în viitor.

Recomandările OMS pentru patronii de hoteluri

Recomandările OMS au fost făcute pentru ca patronii de hoteluri să poată primi turiștii în condiții de siguranță, ca urmare a relaxării unor măsuri impuse până acum de statele din întreaga lume.

Potrivit Digi24, documentul conține o serie de sfaturi pentru hotelieri, astfel încât aceștia să acorde o atenție deosebită curățeniei, dezinfecției, echipamentului de protecție pentru angajați și limitării contactului cu turiștii.

Recomandările OMS pentru patronii de hoteluri au fost elaborate în colaborare cu Organizația Mondială a Turismului și au la bază dovezile disponibile până acum legate de transmiterea bolii COVID-19.

Chiar dacă sunt prezentate cu titlu de recomandări, reglementările OMS ar trebui puse în aplicare de unitățile de cazare, pentru a le transmite turiștilor încredere.

Angajarea unui „manager de curățenie”

OMS spune că angajatul care ocupă această funcție va fi responsabil de elaborarea unui plan de curățenie, de implementarea și de actualizarea acestuia și de instruirea angajaților.

Managerul de curățenie va avea sarcina și de a se asigura că unitatea pentru care lucrează este în conformitate cu normele impuse la nivel guvernamental.

Elaborarea unui plan de curățenie și acțiune

Tot în sarcina managerului de curățenie va intra și elaborarea, implementarea și actualizarea unui plan de curățenie.

Planificarea curățeniei va trebui să țină cont de schimbarea rapoartelor guvernamentale, a informațiilor sau a evenimentelor din hotel.

În plus, acest plan ar trebui să prevadă și o serie de măsuri clare ce trebuie implementate atunci când un oaspete sau un lucrător este diagnosticat cu coronavirus sau o altă boală infecțioasă.

Măsurarea temperaturii oaspeților și a personalului

Oaspeții care ar putea avea infecții respiratorii trebuie observați în cel mai scurt timp de angajații spațiilor de cazare, în special de cei care lucrează în recepții. Drept urmare, OMS recomandă luarea temperaturii angajaților și a oaspeților ori de câte ori este posibil.

Măriți frecvența dezinfectării și a curățeniei

În scopul limitării șanselor de răspândire a virusurilor, spațiile de cazare ar trebui să crească frecvența de curățare și dezinfectare, cu precădere în zonele cu trafic mare, cum ar fi holul, recepția, scările, lifturile, scările rulante, băile, intrările / ieșirile, cazinourile, restaurantele, barurile, saloane, centre de afaceri / computere, săli de sport, spa-uri și zonele pentru copii.

Totodată, se recomandă amplasarea de locații suplimentare în care oaspeții și angajații se pot spăla pe mâini sau unde pot folosi un produs dezinfectant.

Montați panouri la recepție pentru a limita contactul cu oaspeții

OMS recomandă ca în locațiile folosite frecvent, cum ar fi recepțiile, să fie montate panouri de plexiglas, recum și afișarea unor mesaje care să recomande păstrarea distanței dintre oaspeți.

Îmbunătățirea siguranței alimentelor și a restaurantelor

În acest scop, se recomandă o curățenie suplimentară a spațiilor de gătit și servit mâncare și în zona barurilor.

Eiminarea bufeturilor pe termen scurt este și ea recomandată, în timp ce servirea meselor în regim room service ar trebui făcută reducându-se la minimum contactul cu oaspeții.

Utilizați tehnologia pentru a îmbunătăți curățeniea și dezinfecția

Diverse tehnologii, cum ar fi pulverizatoarele electrostatice cu dezinfectant de spital pot fi folosite pentru igienizarea suprafețelor din întreaga proprietate și în camere, în timp ce luminile ultraviolete din camere vor putea permite oaspeților să verifice modul în care a fost realizată curățenia.

Ușile fără atingere, chiuvete cu senzori, distribuitoare de săpun, uscătoare de mâini și dozatoare de hârtie sunt și ele de preferat a fi instalate în unitățile de cazare.

Utilizați procedurile de check-in fără contact

Cu toate că multe hoteluri au deja implementate opțiuni de check-in online, aceste proceduri se recomandă a fi folosite la scară mare, pentru a reduce contactul dintre oameni și aglomerarea la recepții.

Închide ×

FANATIK.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a FANATIK.RO cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Am înțeles