Regulamentul de funcționare pe Transalpina și Transfăgărășan va fi modificat. Schimbarea se produce începând din acest an, potrivit drumarilor. Vremea neobișnuit de caldă a influențat luarea acestei decizii.
Astfel, tronsoanele Piscul Negru, Bâlea Lac, Bâlea Cascadă de pe Transfăgărășan, dar și Rânca-Obârșia Lotrului, de pe Transalpina nu vor mai fi închise, obligatoriu, la finalul lunii octombrie, așa cum s-a întâmplat în anii precedenți.
Șoferii vor putea circula pe cele două drumuri până când vremea va permite acest lucru. Astfel, atâta timp cât temperaturile vor fi prietenoase și iarna se lasă așteptată, șoselele vor fi deschise circulației.
Anunțul a fost făcut de CNAIR la Radio România Actualități. Drumarii au adăugat că în fiecare dimineață se verifică tronsoanele respective, pentru a fi convinși că sunt condiții sigure pentru șoferii care ajung aici.
„În această perioadă, pe Transfăgărășan, mai ales pe versantul nordic din județul Sibiu, se montează plase de siguranță și alte sisteme prin care să se oprească avalanșa stâncilor.
De asemenea, este în pregătire un proiect de amenajare a unor copertine de protecție din beto. Acestea vor permite circulația aproape pe întreaga durată a anului”, au declarat reprezentanții CNAIR, conform sursei citate.
Transfăgărășanul este considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din întreaga lume, fiind construit în perioada 1969-1974. Aici este cel mai lung tunel din România, cu o lungime de 887 metri.
Începe din localitatea argeșeană Bascov și se termină în apropierea counei Cârțișoara, la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov. Transfăgărășanul măsoară aproximativ 151 km și se bucură de o popularitate extrem de mare atât în țară, cât și în Europa.
Transalpina este cea mai înaltă șosea din România, ajungând la cota 2.145 de metri. Traversează județele Alba, Vâlcea Gorj și are 148 de kilometri, întinzându-se peste crestele Parângului. Cel mai înalt punct este în Pasul Urdele.