News

RetuRO a demarat a doua etapă de înregistrare pentru comercianți. Ce informații trebuie actualizate

Etapa a doua de înregistrare pentru comercianții care se încadrează în SGR este acum disponibilă. Informațiile care pot fi actualizate sau adăugate
22.11.2023 | 20:09
RetuRO a demarat a doua etapa de inregistrare pentru comercianti Ce informatii trebuie actualizate
A început a doua etapă de înregistrare a comercianților în SGR Sursa foto: Facebook RetuRO SGR
ADVERTISEMENT

RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), a demarat cea de a doua etapă din cadrul procesului de înregistrare a comercianților care se încadrează în sistem.

RetuRO a demarat a doua etapă de înregistrare pentru comercianți

Această etapă permite actualizarea pe portalul SGR a informațiilor referitoare la punctele de vânzare ale comercianților care comercializează băuturi din categoriile bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase, care pun pe piață ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 litri și 3 litri și care au finalizat înregistrarea pe www.returosgr.ro, potrivit comunicatului de presă RetuRO.

ADVERTISEMENT

Comercianții sunt obligați să înregistreze sau să actualizeze toate punctele de vânzare de la care RetuRO va realiza colectarea ambalajelor SGR. Potrivit informațiilor furnizate de RetuRO, aceste locuri sunt denumite Puncte de Vânzare și pot fi: manuale (consumatorii returnează produsele direct la comerciant, în magazin), automate (consumatorii folosesc mașini de colectare automată – RVM) sau exceptate (tipuri de comercianți care nu sunt obligați să opereze un Punct de Vânzare – comercianții de tip HORECA sau cei care pun în vânzare produse exclusiv online sau exclusiv prin intermediul automatelor).

De asemenea, această etapă se adresează atât comercianților care au finalizat procesul de înregistrare, cât și celor care sunt într-un stadiu intermediar.

ADVERTISEMENT

Procesul de înregistrare sau de actualizare a informațiilor

Pentru ca un comerciant să se înregistreze sau să actualizeze informații, trebuie să urmeze o serie de pași:

  • Accesarea portalului RetuRO https://portal.returosgr.ro/ și autentificarea utilizatorului
  • Selectarea secțiunii „Comerciant”: Pentru a adăuga sau a edita punctele de vânzare
  • Înregistrarea individuală sau în bloc: Adăugarea unui singur punct de vânzare sau a mai multora simultan prin încărcarea unui fișier CSV
  • Completarea informațiilor necesare: Numele punctului de vânzare, tipul de colectare, adresa, și altele
  • Selectarea locației de ridicare: Introducerea coordonatelor exacte
  • Verificarea și finalizarea înregistrării: Confirmarea acurateței informațiilor
  • Odată ce toate etapele sunt completate, punctul de vânzare este adăugat în sistem cu statusul ”Creat”
  • Înregistrarea mașinilor RVM: Exclusiv pentru punctele de vânzare al căror tip de colectare selectat este automat.
ADVERTISEMENT

Finalizarea înregistrării

Pentru comercianții care au ales colectare manuală, după adăugarea punctelor de vânzare, este necesară înregistrarea punctului de colectare, prin editarea acestora și selectarea ”Punct de colectare înregistrat”.

Pentru comercianții care au ales colectare automată sunt necesare detalii despre mașinile RVM, inclusiv numărul de serie și modelul, prin editarea punctelor de vânzare adăugate și selectarea ”Punct de colectare înregistrat”.

ADVERTISEMENT

Sistemul de Garanţie-Returnare va intra în vigoare în România de la data de 30 noiembrie. RetuRO încurajează toți comercianții să participe activ în acest proces crucial pentru implementarea eficientă a Sistemului Garanție-Returnare în România. Pentru informații și asistență, comercianții au la dispoziție site-ul RetuRO sau serviciul clienți RetuRO.

ADVERTISEMENT