News

Românii preferă să iasă la cafenea decât să meargă la cumpărături. În ce magazine cheltuiesc cei mai mulţi bani

Inflația și ridicarea restricțiilor de mobilitate sunt principalii factori care au influențat comportamentul de consum al românilor, în primul semestru al anului 2022, arată un studiu Revolut.
25.07.2022 | 16:32
Romanii prefera sa iasa la cafenea decat sa mearga la cumparaturi In ce magazine cheltuiesc cei mai multi bani
Studiu Revolut: Românii au dat investit mai mult în distracție și mai puțin în shopping
ADVERTISEMENT

Românii au fost mai atenți cu banii și au cheltuit mai puțin pentru shopping sau în supermarketuri.

Românii preferă să iasă la cafenea decât să meargă la cumpărături

În primele șase luni ale anului 2022, s-a constatat o reducere a ponderii cheltuielilor cu shopping-ul de la 21% la 17%, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 13,5%, arată un studiu realizat de Revolut.

ADVERTISEMENT

Au crescut, însă, ponderea cheltuielilor cu divertismentul (de la 14% la 17%), a celor din restaurante și cafenele (de la 7,4% la 9,8%) și a celor cu călătoriile (de la 5% la 7%), pe fondul revenirii treptate la normalitatea socială și la mobilitatea de dinainte de pandemia COVID-19.

Pe de altă parte, inflația este un factor care influențează acest comportament, românii preferând să aloce mai mulți bani unor experiențe pozitive, precum socializarea, participarea la concerte și spectacole sau călătoriile, în loc să cheltuiască pentru achiziții recurente sau cu implicare redusă (utilități, servicii, bunuri de larg consum), mai arată același studiu.

ADVERTISEMENT

Studiu Revolut: în 2022 s-au efectuat de două ori mai multe tranzacții decât în 2021

Un utilizator de Revolut din România a cheltuit, în medie, 501 EUR pentru divertisment, în primele 6 luni ale anului, 374 EUR pentru călătorii, 299 EUR pentru shopping, 255 EUR pentru achiziții diverse, 175 EUR pentru utilități.

Utilizatorii din România ai aplicației au realizat 86 de milioane tranzacții în primele șase luni ale anului, dublu față de aceeași perioadă a anului trecut. Suma totală tranzacționată a crescut cu 29%  față semestrul I 2021

ADVERTISEMENT

Segmentul de vârstă 18-24 de ani a înregistrat cele mai mari creșteri, atât în privința ratei de utilizare a aplicației financiare (+89% tranzacții), cât și la nivelul sumelor totale ale tranzacțiilor (+81%), în sem. I 2022 vs. sem. I 2021.

Lidl și Emag, magazinele favorite ale românilor

Deși bărbații reprezintă mai bine de jumătate din totalul utilizatorilor aplicației (54%), în România, popularitatea Revolut în rândul femeilor a crescut mai mult,  atât ca rată a utilizării (mai multe tranzacții realizate, în sem. I 2022 vs sem. I 2021, cu Revolut, +32%), cât și ca valoare totală a plăților (+27%).

ADVERTISEMENT

În topul comercianților la care românii au cheltuit cei mai mulți bani, pe primele locuri se află: Lidl, OMV, Mega Image, Bolt.eu și Glovo, pentru segmentul 25-34 ani – Emag, Lidl, Mega Image, OMV, Booking, pentru segmentul 35-44 – Lidl, Emag, OMV, Mega Image și Booking.com, pentru segmentul 45-54 – Lidl, Mega Image, OMV, Kaufland, Emag.

ADVERTISEMENT
Tags: