Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că, începând de sâmbătă, s-a deschis circulația pe încă un tronson din primul drum expres din România, DEx 12, care leagă orașele și Craiova. Ministrul a estimat că întreg drumul ar putea fi finalizat în anul 2024.
„S-a deschis circulația pe încă un tronson al primului drum expres din România (DEx12 Craiova-Pitești)! De astăzi, se circulă pe 71,6 km ai acestui drum expres, între Robănești (județul Dolj) și Colonești (județul Olt).
Cei 31,75 km ai Tronsonului 3 (Valea Mare – Colonești) sunt deschiși cu 6 luni mai devreme față de termenul contractual și sunt executați de același constructor român care a finalizat anul trecut Tronsonul 2 (Robănești-Valea Mare) în lungime de 39,85 km.
Dacă este menținut actualul ritm de construcție, anul viitor se va putea circula pe toți cei 121 km ai DEx Craiova-Pitești, după ce se vor finaliza lucrările și pe Tronsoanele 1 și 4”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.
Potrivit proiectului, drumul expres Craiova – Piteşti are o lungime de 121,185 km de 2 x 2 benzi, 10 noduri rutiere, 75 poduri şi pasaje şi 26 intersecţii denivelate fără acces. De asemenea, acesta va mai avea 3 baze întreţinere si deszăpezire, 4 spaţii de servicii şi 4 parcări de scurtă durată.
Valoarea totală a proiectului este de 4.933.925.482,39 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este 4.162.020.930,76 lei. Din valoarea eligibilă, 3,537 de miliarde lei provind din fonduri europen, restul fiind contribuția statului român.
De asemenea, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat joi varianta finală pentru traseul Drumului Expres București-Târgoviște „Valahia Express”, care va avea o lungime de 62 de kilometri și va lega Mogoșoaia de șoseaua de centură a orașului Târgoviște.
Noua șosea va lega localitățile Mogoșoaia, Corbeanca, Buftea, Crevedia, Niculești, Butimanu, Cojasca, Bilciurești, Cornățelu, Dobra, Băleni, Bucșani, Comișani, Văcărești, Ulmi și se va opri la șoseaua de centură a orașului Târgoviște. Pe traseu vor fi construite poduri în lungime de 2,3 km, două spații de servicii, un centru de întreținere și coordonare, 6 noduri rutiere, 32 de lucrări de artă, 124 km de drumuri de întreținere și 250 km de șanțuri și rigole.
Drumul expres este prevăzut să fie gata însă abia în anul 2028. Deocamdată s-a semnat contractul, în valoare de 11 milioane lei, pentru studiul de fezabilitate, programat să dureze și el nu mai puțin de 25 de luni. Primele două luni sunt dedicate unui studiu de prefezabilitate, apoi următoarele 23 pentru studiul efectiv. Ulterior, alte patru luni vor fi dedicate licitației de proiectare și execuție.