Magazinele online înregistrează scăderi dramatice ale vânzărilor în ultima perioadă. Cauzele sunt numeroase, iar temerile retailerilor din acest sector sunt foarte mari.
Efectele situației economice din țară s-au resimțit rapid în mai multe industrii din România. Una dintre ele este cea a comerțului online.
Acest sector venea după doi ani de creșteri semnificative ca urmare a restricțiilor Covid-19. În această perioadă, românii s-au axat mai mult către cumpărăturile online.
În ultima perioadă însă, românii au resimțit din plin scumpirile și nu mai cheltuie așa de ușor sume de bani pe achizițiile din online.
Proprietarii acestor magazine virtuale recunosc această tendință și se tem că, dacă acest comportament al clienților va continua, multe companii vor da faliment.
Valul cumpărăturilor record de Black Friday s-a stins rapid. Odată cu intrarea în sezonul rece, oamenii se gândesc în primul rând la cum să-și facă economii pentru plata facturilor și a altor utilități.
Îngrijorarea că magazinele online vor traversa o perioadă grea a fost expusă de un român care are o astfel de afacere. El a constatat că încasările au scăzut în ultima perioadă.
”Vreau să vă întreb pe cei care aveți business-uri în zona fashion online, cum stați cu vânzările în perioada asta? Eu sunt de 2 ani pe piață și am avut creștere constantă până luna trecută, când vânzările au început să scadă dramatic.
Voi ați întâmpinat aceeași problemă? Dacă da, atunci cum ați rezolvat-o sau cum va gândiți să o rezolvați?”, a întrebat acesta pe Grupul antreprenorilor din România.
Un alt afacerist din domeniul online răspunde la postarea de mai sus. Acesta admite că și afacerea sa, bazată pe articole de interior, corpuri pentru iluminat și mobilă pentru exterior traversează momente mai grele.
El avertizează că situația de față este ca o undă de șoc, iar în urma ei vor rămâne multe companii în faliment.
”Este ca o undă de șoc atât pentru cumpărători cât și pentru retaileri. Probabil vor falimenta foarte multe companii. Lumea așteaptă acum o stabilizare a pieței și se uită către țări cu producție pentru mobilă cum ar fi România, Bulgaria, Belgia unde calitatea este bună și prețurile accesibile”.
Sfatul acestuia pentru antreprenorul îngrijorat: investițiile și asocierile. ”Sfatul meu: să investiți sau să vă asociați și să faceți ceva care sa producă nu doar să vândă. Este saturată piața de magazine cam asta este ideea”.
Un alt antreprenor este mult mai optimist. El spune că situația este una de moment, iar lucrurile vor reveni la normal după sărbători.
”În fiecare an este la fel în perioada asta. Lucrurile revin la normal după sărbători. Poți încerca sa faci publicitate pe Facebook/Instagram și Google, ceva cu tematica de sărbători (idei pentru cadouri etc)”, este răspunsul acestuia.