News

Black Friday 2022 bate orice record. Câte milioane de lei au încasat magazinele la prima oră

Black Friday 2022 bate orice record, fiind înregistrate vânzări de peste 100 de milioane de lei la prima oră a dimineții.
11.11.2022 | 10:49
Black Friday 2022 bate orice record Cate milioane de lei au incasat magazinele la prima ora
Black Friday 2022, vânzări record. Foto: Unsplash
ADVERTISEMENT

Potrivit datelor oficiale au fost înregistrate 165.000 de vânzări până la ora 8:13, cu o valoare tranzacționată de 98 de milioane de lei, conform datelor publicate în timp real. Asta, doar luând în considerare tranzacțiile online, fără comenzile cu plata ramburs.

Record de Black Friday 2022

Minutul de aur a fost înregistrat la ora 7:34, cu 7.150 de tranzacții, la o valoare medie a coșului de cumpărături de 589 de lei, conform Stiri pe Surse.

ADVERTISEMENT

Mai mult, sursa citată anunță că 82% din totalul cumpărăturilor au fost efectuate cu ”cardul salvat”, 135.000 de astfel de tranzacții, fiind vorba de 71 de milioane de lei.

Datele puse la dispoziție de PayU România arată că românii cumpără de Black Friday în special electrocasnice mici și mari, laptopuri, televizoare și telefoane.

ADVERTISEMENT

Au înregistrat creșteri în vânzări și produse ca băuturile, parfumurile, produsele de îngrijire personală dar și jucăriile și articolele pentru copii.

”De asemenea, în Top 3 tranzacţii efectuate până la ora 8:13 se află: Industria de IT&C (locurile 1 şi 3) – cu tranzacţii în valoare de 38.888 lei, respectiv 30.295 lei, şi Industria de eTail (locul 2) – cu suma de 36.295 lei”, menționează sursa citată.

ADVERTISEMENT

Specialiștii de la Frames se așteaptă ca în 2022 Black Friday să genereze vânzări de 400 de milioane de euro, după ce anul trecut a generat vânzări de 350 de milioane de euro.

În online valoarea medie a coșului de cumpărături va trece de 500 de lei, față de 450 de lei anul trecut, însă pe fondul scumpirii produselor. De asemenea, oamenii vor cumpăra foarte multe haine și produse din zona Beauty.

ADVERTISEMENT

În 2021, piața comerțului online din România era estimată la 6.2 miliarde de euro, o creștere cu 11% față de 2020. Vânzările din România sunt 50% din totalul vânzărilor din Europa de Est. În 2022 cifra ar trebui să depășească 7 miliarde de euro, conform specialiștilor, în ciuda crizei, pandemiei sau a războiului din Ucraina.

România ”sărbătorește” Black Friday pe 11 noiembrie, spre deosebire de SUA sau alte țări. Cu toate acestea, magazinele au convenit să folosească această dată drept Black Friday, lucru acceptat de români.

Desigur, multe companii ”fură” startul și fac campanii paralele celei de Black Friday pe toată durata iernii sau și în alte anotimpuri.

ADVERTISEMENT