News

Schimbarea care a înnebunit internetul. Reacții virulente după dispariția păsării albastre Twitter. “A văzut toată lumea eXecrabilul nou logo?”

Twitter devine X, ca parte a planului lui Elon Musk de a crea o "aplicație cu de toate". Celebra pasăre albastră a dispărut
25.07.2023 | 17:36
Schimbarea care a innebunit internetul Reactii virulente dupa disparitia pasarii albastre Twitter A vazut toata lumea eXecrabilul nou logo
Utilizatorii nu sunt încântați de rebrandingul Twitter Sursa foto: hepta
ADVERTISEMENT

Logo-ul Twitter, celebra pasăre albastră, a dispărut, iar platforma de socializare fondată în urmă cu 17 ani este cunoscută acum sub numele de “X”.

De ce a abandonat Elon Musk celebra pasăre albastră

Pe 24 iulie, Elon Musk, miliardarul proprietar al SpaceX și Tesla, care a cumpărat site-ul anul trecut pentru peste 40 de miliarde de dolari, a implementat schimbarea de marcă după ce a anunțat sosirea lui “X” prin mai multe tweet-uri în weekend.

ADVERTISEMENT

Noul Twitter modernizat a adus câteva schimbări până acum: logo-ul de pe site-ul desktop este acum un X, iar dacă vizitați X.com, utilizatorul va fi redirecționat către site-ul Twitter (și există o proiecție a noului logo pe clădirea sediului central al companiei din San Francisco). Încă nu a fost schimbat numele de utilizator @Twitter. Musk spune că, în cele din urmă, tweet-urile se vor numi Xs (Xuri).

Elon Musk a făcut mai multe schimbări de când a cumpărat Twitter anul trecut. În 23 iulie, Musk a scris pe Twitter: “Ne vom lua adio de la brandul Twitter și, treptat, de la toate păsările”, precum și un apel pentru ca utilizatorii să posteze cel mai bun logo “X” pentru a avea șansa ca designul lor să fie ales.

ADVERTISEMENT

Musk a ales “X” aparent pentru că “îi place litera X” și pare a fi o decizie în concordanță cu marca, având în vedere că una dintre primele sale întreprinderi a fost o bancă online cunoscută sub numele de X.com, a fondat marca de nave spațiale SpaceX și compania de inteligență artificială X.AI, iar unul dintre copiii săi se numește X Æ A-Xii.

Platforma ”cu de toate”

Linda Yaccarino, pe care Musk a angajat-o luna trecută pentru a fi director executiv al Twitter, a confirmat schimbarea într-o serie de tweet-uri duminică târziu.

ADVERTISEMENT

“Este un lucru excepțional de rar – în viață sau în afaceri – să ai o a doua șansă de a face o altă impresie mare”, a scris ea. “Twitter a făcut o impresie uriașă și a schimbat modul în care comunicăm. Acum, X va merge mai departe, transformând piața publică globală.”

Yaccarino a descris aplicația ca fiind “starea viitoare a interactivității nelimitate“, încorporând audio, video, mesagerie, plăți și servicii bancare. “Nu există absolut nicio limită pentru această transformare”, a adăugat ea. “X va fi platforma care poate oferi, ei bine… totul.”

ADVERTISEMENT

În timpul mandatului tumultuos al lui Musk, de când a cumpărat Twitter în octombrie, compania și-a schimbat denumirea comercială în X Corp, reflectând viziunea miliardarului de a crea o “super-aplicație” precum WeChat din China.

În aprilie, logo-ul păsării albastre moștenite de la Twitter a fost înlocuit temporar cu câinele Shiba Inu al lui Dogecoin, contribuind la o creștere a valorii de piață a criptomonedei.

Compania a fost criticată pe scară largă de către utilizatori și profesioniști în marketing atunci când Musk a anunțat la începutul acestei luni că Twitter va limita numărul de tweet-uri pe zi pe care diverse conturi le pot citi.

Limitele zilnice au ajutat serviciul rival Threads, deținut de Meta Platforms, care a depășit 100 de milioane de înscrieri în cinci zile de la lansarea sa din 5 iulie, scrie The Independent.

Utilizatorii au respins imediat schimbarea

Logo-ul “X” de bază care a fost ales în cele din urmă a stârnit o mare agitație – unii utilizatori râd de designul său simplu, dar oferă și alte idei. O opțiune alternativă reimaginează logo-ul iconic al păsării Twitter pentru a include un “X” în el.

Mulți utilizatori nu salută această schimbare și au apelat la Twitter (sau, mai bine zis, la X) pentru a-și exprima confuzia și criticile. “A văzut toată lumea noul logo (eXecrabil)?”, a scris luni pe Twitter actorul Mark Hamill, cu hashtag-ul #ByeByeBirdie.

Un utilizator a glumit spunând că a intra pe noul Twitter este ca și cum te-ai întoarce la Casa Mojo Dojo a lui Ken, opusul casei pitorești de vis a lui Barbie din filmul Barbie al Gretei Gerwig. “Întoarcerea în Țara lui Barbie pentru a afala că Dreamhouse a devenit Mojo Dojo Casa House”.

Alții au remarcat semnificația din spatele numelui și a logo-ului original al Twitter: “Se numește Twitter pentru că tweetăm (ciripim n.r.) ca niște păsărele”.

Chiar și alte companii se implică în discuție. Channel 4 din Marea Britanie subliniază dificultatea de a face rebranding. “Oamenii încă mai numesc serviciul nostru de streaming 4OD, așa că mult noroc”, cu referire la schimbarea numelui serviciului său VoD în noiembrie 2022.

Musk spune că nu este deranjat de critici. “Sincer, îmi place feedback-ul negativ pe această platformă”, a scris el pe 22 iulie. “Cu mult mai preferabil decât un birou de cenzură disprețuitor!”

WWF folosește moartea păsării albastre Twitter

Organizația de conservare a naturii World Wide Fund for Nature (WWF) a profitat de moartea emblematicului logo al păsării Twitter pentru a evidenția amenințările la adresa unor specii reale.

Păsările din întreaga lume se confruntă cu o serie de amenințări din ce în ce mai grave – de la criza climatică și pierderea habitatului până la comerțul ilegal cu animale sălbatice și industria pescuitului comercial. Numai în Statele Unite și Canada au dispărut 3 miliarde de păsări începând cu anii 1970.

“Pasărea emblematică de pe Twitter nu este singura care dispare. În prezent, una din opt specii de păsări se află în pericol de dispariție. Dar le putem salva pe acestea și habitatele lor – în beneficiul oamenilor și al naturii din întreaga lume. RT pentru a răspândi vestea!”, a postat luni contul oficial al WWF.

Contul WWF are 3,8 milioane de urmăritori, iar tweet-ul a fost vizualizat de peste 300.000 de ori până luni după-amiază. Acesta a venit la câteva ore după ce Twitter a fost redenumit X, ca parte a planului lui Elon Musk de a crea o “aplicație pentru totul”.

Twitter și-a luat numele din dicționar

Gigantul social media care a devenit Twitter și-a început activitatea folosind unul dintre cele mai puțin tehnice și rudimentare dispozitive care există: un dicționar.

Co-fondatorul și fostul director executiv Jack Dorsey a declarat că brandingul păsării albastre a fost crucial pentru succesul platformei. Dorsey a spus că numele de lucru inițial pentru ceea ce a devenit Twitter a fost “Status” sau “Stat.us”. Dar el și ceilalți fondatori au decis că vor să transmită sentimentul de a face ca telefonul unui prieten să bâzâie în buzunar, a declarat el pentru Los Angeles Times în 2009, relatează The Washington Post.

După câteva brainstorming-uri, au ajuns la “Twitch”. Dar acest nume nu a adus rezonanța potrivită. Unul dintre co-fondatorii lui Dorsey, Noah Glass, căuta alte cuvinte care începeau cu “tw” în Oxford English Dictionary când a dat peste “twitter”, a declarat Dorsey pentru WNYC în 2011.

“Iar ‘twitter’ înseamnă o scurtă explozie de informații fără importanță, ciripitul păsărilor”, a spus el. “Și ne-am zis: ‘Asta descrie exact ceea ce facem noi aici’. Așa că a fost o alegere ușoară și am obținut [numele de domeniu] twitter.com pentru un preț foarte mic și am numit compania Twitter.”

ADVERTISEMENT
Tags: