Secretele din subteranul Bucureștiului. Ce se întâmplă, de fapt, noaptea la metrou. Puține persoane cunosc aceste informații prețioase care au fost făcute publice odată cu Ziua Porților Deschise la Metrorex.
Tainele pe care le ascunde pământul de sub Capitală. Ce se petrece, în realitate, în fiecare noapte la stațiile de metrou. Locuitorii au putut să vadă cum funcționează garniturile de tren după terminarea programului.
Așadar, oamenii au aflat ce se întâmplă după ora 23:30 când niciun călător nu mai este pe peroane. Treaba muncitorilor de la Metrorex nu se încheie aici pentru că mulți angajați trebuie să supravegheze totul.
Mai exact, la stația de metrou Piața Unirii 1 există un dispecerat central de unde sunt controlate mai multe pompe care evacuează apa din galerii, precum și sisteme de turchineți care permit accesul în stații și lifturile.
Dispeceratul Central al Metrorex este împărțit în mai multe departamente și fiecare se ocupă cu o treabă concretă. Unul dintre acestea este cel Energetic și electromecanic, unde activitatea nu a fost întreruptă niciodată în ultimele 4 decenii.
Aici se află 7 persoane care lucrează pe post de dispeceri. Aceștia stau la birouri și monitorizează o serie de ecrane mari, pe care se află scheme electrice. Dispecerul energetic Gabriel Tudor a explicat care este procesul. Bărbatul lucrează la metrou din anul 1985.
„Ca să funcționeze, rețeaua de metrou are nevoie de curent. Ne alimentăm din rețeaua orășenească. Luăm curent de medie tensiune, îl transformăm în curent de joasă tensiune și îl distribuim.
Avem sistemul de surse de alimentare planificat în așa fel încă să nu rămânem niciodată fără curent. Pentru că ceea ce vedeți aici este o activitate continuă. Deși programul pentru călători se încheie la 23:30, metroul funcționează și noaptea.
Și colegii noștri de la Dispeceratul de Trafic vă pot explica mai multe despre asta. Fiecare dispecer deservește o parte din instalație. Ele – ca scheme, pe panoul sinoptic (pe ecrane – n.red.) din spatele meu – sunt împărțite pe magistrale”, a spus dispecerul electric, conform spotmedia.ro.
În aceeași notă, angajatul de la Metrorex a mai dezvăluit că fiecare parte din instalație are un operator care lucrează pe partea electro-energetică și unul pe partea electromecanică (escalatoare, ventilație și pompe).
Aceste pompe de la metrou au rolul de a elimina în permanență apa din tunel, mai ales acolo unde există infiltrații. Fără aceste pompe tunelurile s-ar inunda, susține Gabriel Tudor, care recunoaște că apar frecvent situații tensionate pentru dispeceri.