În ultimele luni, mai mulți români s-au plâns de facturile uriașe primite la energia electrică și la gazele naturale. Ceea ce a pățit un cetățean din județul Vrancea întrece orice imaginație.
În spațiul public au apărut în acest sezon rece, precum și în precedentul, imagini cu facturi colosale ale cetățenilor. Mii, zeci de mii sau sute de mii de euro aveau de plătit unii oameni.
Un caz petrecut în finalul anului trecut, într-o localitate din județul Vrancea, bate însă toate recordurile.
Proprietarul unei mici afaceri din Adjud a fost înștiințat că are de plătit 76 de milioane de euro la curent. Nu, nu vorbim de o factură pe 10, 20, 30 de ani sau pe viață, ci pe o perioadă de cinci luni.
Bărbatul afirmă că a trăit un șoc uriaș când a văzut factura. Într-o primă fază, singurul lucru la care s-a gândit a fost de unde să ia această avere pentru a-și plăti datoria.
Romică Păduraru, cetățeanul în cauză, este proprietarul unei pizzerii și a unei brutării în Adjud, ambele la aceeași adresă.
Acesta admite că, în mod normal, factura la energie electrică nu depășește 1.000 de lei pe lună. Ceea ce a pățit la finalul lunii trecute a fost ceva neverosimil.
”În decembrie, pe 20, mi-au venit facturile alea cu niște sume de am paralizat când le-am văzut, una de 76 milioane de euro. După care, la o săptămână, a venit cu minus… cum ar veni le-au stornat”, a spus Romică Păduraru, conform Digi24.
Cum era de așteptat, factura la curent de 76 de milioane de euro primită de bărbat fusese dintr-o eroare de calcul.
După doar o zi, furnizorul de energie electrică și-a dat seama de greșeala făcută și i-a trimis factura corectă cetățeanului.
Cei de la Enel au dat asigurări că a fost doar o situație punctuală. Aceștia spun că regretă eroarea și asigură clienții că depune eforturi pentru a le oferi servicii în condiții optime.
”Factura clientului non-rezidențial a fost stornată în cursul lunii decembrie, a doua zi după ce a fost identificată eroarea, iar acestuia i-a fost transmisă factura corectă.
Menționăm că a fost o situație punctuală. Regretăm eroarea și asigurăm clienții că depunem toate eforturile pentru a le oferi un serviciu de furnizare de energie electrică în condiții optime”, a precizat Enel România pentru postul de știri citat.