Unul dintre șoferi a sesizat, revoltat, Protecția Consumatorului, după ce autoturismul i s-a defectat. Bărbatul spune că urma să ajungă la aeroport, la Iași, însă autoturismul a ajuns de urgență în service. Acolo, șocați, mecanicii i-au scos din rezervor mai mulți litri de…apă.
Bărbatul a cheltuit sute de lei pentru platforma care i-a tractat mașina, dar și pentru reparația mașinii. Acum, Protecția Consumatorului vrea să afle ce s-a întâmplat, mai ales că reprezentanții benzinăriei spun că ei nu au nicio vină. Cel mai probabil a fost o problemă legată de curățarea rezervoarelor, potrivit Roman TV.
Conform Spotmedia.ro, stația de carburanți respectivă, o stație MOL, a fost închisă temporar de CJPC, pentru că aceste cazuri s-au înmulțit considerabil și tot mai mulți șoferi s-au plâns că au alimentat, fără să știe, cu apă, unii dintre ei ajungâng cu mașinile în service.
”Am solicitat documentele şi procedurile care stau la baza activităţii de comercializare a carburanţilor pentru a stabili circumstanţele care au cauzat acest incident şi pentru a ne asigura că măsurile corective sunt implementate corespunzător”, a declarat Vlad Ciurea, comisarul şef al CJPC Neamţ.
Potrivit primelor investigații, pompele stației de carburanți au alimentat cu apă în loc de benzină sau motorină, însă cauzele au rămas necunoscute. Cert e că tot mai mulți șoferi au avut nevoie de tractare pentru autoturismul personal, pentru că motoarele s-au blocat după ce au primit apă.
Așa cum arată energoservice.ro, ”odată ce combustibilul contaminat intră în sistemul de alimentare al vehiculului, este posibil să începeți să vă confruntați cu probleme cum ar fi: pierderea de putere, turație neregulata și schimbări involuntare de viteză”.
”Apa din combustibil este o problemă obișnuită cauzată fie de condens, fie prin pătrunderea apei de ploaie în rezervor printr-un punct de umplere deschis sau neetanș.
Aerul din rezervorul de combustibil se dilata în condiții calde de mediu și este forțat să iasă prin aerisirea tehnologica, dar când temperaturile scad, aerul mai rece este aspirat, ceea ce creează picături de apă(condens) pe pereții rezervorului.
Astfel tot combustibilul poate suferi din cauza contaminarii apei, iar creșterea conținutului biologic din motorina de astăzi înseamnă că aceste niveluri de apă sunt mai problematice ca niciodată.
Biodieselul conține în mod natural un mic procent de apă, iar acest lucru combinat cu faptul că este higroscopic, adică atrage și reține apa, îl face o victimă și mai probabilă a unei astfel de contaminări”, mai precizează experții.
Cu toate acestea, nimeni nu se așteaptă vreodată să primească apă în rezervor atunci când plătește bani grei pentru a face plinul cu benzină sau motorină, lucru considerat inacceptabil în 2023 de către toți șoferii. Oamenii păgubiți așteaptă acum concluzia Protecției Consumatorilor și, mai mult, speră că își vor primi banii înapoi pentru reparațiile efectuate.
Într-un răspuns pentru FANATIK, reprezentanții MOL România au făcut următoarele precizări: ”Este o situație punctuală excepțională, care a apărut ca urmare a unei intervenții programate de calibrare a rezervorului. Am intervenit prompt pentru remedierea situației.
Suntem în contact direct cu cei care au făcut deja o sesizare către departamentul nostru de relații clienți și analizăm ce măsuri de suport și compensare sunt potrivite pentru fiecare caz în parte.
Îi încurajăm pe această cale pe cei care încă nu ne-au contactat, însă care au alimentat în seara zilei de 4 octombrie în stația din Roman, să ia legătura cu noi”.