De anul viitor orice consumator poate deveni un ”comisar” ANPC cu un singur click. Pentru a combate lipsa de personal, instituția a decis să implice cetățenii.
Protecția Consumatorului dezvoltă o aplicaţie prin care cetăţenii pot să sesizeze nereguli. De la mâncare expirată, până la electrocasnice defecte sau lipsa bonului fiscal, orice situaţie va putea fi semnalată.
Potrivit instituției, apelează la această metodă pentru că e mai rapidă, dar şi pentru că are puțini angajați, care nu au cum să fie peste tot.
Astfel, un consumator va putea sesiza, de exemplu, achiziția unui produs expirat prin intermediul aplicației. Va încărca în aplicație produsul și bonul alături de ”plângerea” sa. Un comisar ANPC va analiza apoi sesizarea.
”Prin ochii cetăţenilor putem vedea şi noi neregulile ce ar trebui constatate în activitatea unor operatori economici aşa cum apar în spaţiul public filmări legate de prezenţa şoarecilor şi şobolanilor peste alimente în unele dintre magazine”, a precizat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Potrivit șefului de la Protecția Cosumatorilor, instituţia are o lipsă acută de angajați care nu pot fi cu ochii în toate părţile.
”Din spirit civic aceştia ar putea să dea o mână de ajutor. Suntem 360 la nivel naţional, suntem aceiaşi care cercetăm de la şaormerii, la bănci, activitatea tuturor operatorilor economici”, a mai spus Constantinescu pentru Observator.
În prezent, procesul depunerii unei sesizări este mai greoi. Reclamațiile se fac fie prin telefon, în timpul programului, fie printr-un formular de pe site-ul ANPC, însă doar în nume personal, adică reclamanţii trebuie să fie ei înşişi păgubiţi.
Indiferent de modalitatea de depunere a sesizării, până ajunge un comisar să analizeze situaţia, poate dura săptămâni sau chiar luni.
Aplicaţia va fi gata la mijlocul anului viitor, au mai precizat reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor.