În urmă cu o lună, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care prevede posibilitatea ca talonul de pensie să fie transmis, la cerere, în format electronic, de către Casa Naţională de Pensii Publice.
Ajuns pe masa președintelui Klaus Iohannis, actul normativ a fost promulgat joi, 11 noiembrie, conform unui comunicat postat pe site-ul Administrației Prezidențiale.
”Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat joi, 11 noiembrie 2021, următoarele decrete:
Decret privind promulgarea Legii privind completarea art. 109 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (PL-x 294/28.06.2021);
Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea art. 112 din Legea educației naționale nr. 1/2011 (PL-x 129/22.03.2021)”, se arată pe site-ul prezidențial.
Legea promulgată în cursul acestei zile completează art. 109 din Legea nr. 263/201.
În urma acestei completări, Casa Naţională de Pensii Publice transmite, la cerere, în format electronic, pe e-mail sau în contul on-line deschis în portalul CNPP, documentul de informare cu privire la sumele plătite beneficiarilor care au optat pentru efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau în cont de card.
Conform acestei legi, documentul de informare se transmite în format electronic începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card.
”Talonul în format electronic produce efecte juridice identice cu documentul de informare cu privire la sumele plătite transmis lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard”, se arată în act.
De asemenea, acesta este acceptat ca document valid în relaţia cu toate instituţiile şi autorităţile publice. Instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic.
Acest talon de pensie în format electronic conține toate elementele de identificare unică de pe documentul fizic omolog.
”Casa Naţională de Pensii Publice arhivează documentele de informare cu privire la sumele plătite transmise în format electronic, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, în condiţiile tehnice stabilite de Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică”, mai prevede legea.
Această schimbare a fost anunțată încă din primăvara acestui an de către fostul ministru al Muncii din Guvernul Orban, Violeta Alexandru.