News

Tramvaiele noi din București, produse la Arad, sunt mai lungi decât peroanele. Când vor putea prelua pasageri

Tramvaiele pe care le-a cumpărat Primăria Capitalei din Arad s-au dovedit a fi ineficiente. Acestea sunt prea lungi pentru peroanele existente în București.
02.06.2022 | 22:01
Tramvaiele noi din Bucuresti produse la Arad sunt mai lungi decat peroanele Cand vor putea prelua pasageri
Primul din cele 100 de tramvaie produse în Arad a ajuns la București. Sursa foto: PMB
ADVERTISEMENT

În jur de 100 de noi tramvaie s-au produs în Arad pentru București. Unul dintre ele a fost pus joi în circulație, în Capitală, și așa s-a constatat o lungime mai mare decât peroanele din stații.

Gafă a Primăriei Capitalei. A cumpărat tramvaie mai lungi decât peroanele

Mai exact, noile tramvaie au o lungime de 36 de metri, iar peroanele de 28 de metri. Acum, autoritățile locale trebuie să extindă peroanele și se promite ca până la toamnă să se termine. Un singur refugiu ajunge până la 60.000 de euro, scrie Observator.

ADVERTISEMENT

”Dacă administraţia precedentă se mişca cum ar fi trebuit să se mişte o administraţie, am fi trebuie să avem aceste tramvaie acum trei ani sau cel puţin acum doi ani (…)

 E vorba de 14 peroane care trebuie mărite pe linia 41 şi încă 7-8 peroane care trebuie mărite pe celelalte linii. Peroanele nu sunt o problemă. ”, a declarat Nicușor Dan, edilul general, într-o conferință de presă.

ADVERTISEMENT

Până în septembrie, în Capitală ar trebui să fie peroane la fel de lungi ca noile tramvaie

Drept urmare, abia în septembrie bucureștenii se vor putea deplasa cu noile achiziții ale primăriei. Până atunci, le vor observa circulând goale.

” Probabil în următoarele două săptămâni îl veţi vedea în traseu noaptea, făcând tot felul de încercăi, fără călători e adevărat”, a spus și Adrian Criț, directorul STB.

ADVERTISEMENT

Bucureștenii, obișnuiți cu stângăcia autorităților

Călătorii spun că deja s-au obișnuit cu bâlbâiala autorităților. Însă, consideră că le-ar face bine să nu mai circule în tramvaie aglomerate și fără aer condiționat.

”Ca la români, nimic nu se calculează”, a declarat un localnic pentru sursa menționată anterior.

ADVERTISEMENT

Vatmanii sunt uimiți. Nu înțeleg stângăcia celor responsabili de noile tramvaie.

”Problema e că înainte au luat tramvaiele. Nu s-au gândit că nu au loc astea, dar ăla?”, a declarat un vatman.

Ce spun responsabilii de noile tramvaie

200 de milioane de euro au costat noile tramvaie. Cei implicați în proiect explică faptul că au respectat caietul de sarcini al Primăriei Capitalei.

”Noi am făcut un tramvai conform caietului de sarcini. Dacă asta a fost comanda, noi am executat comanda.

Noi nu ne puteam permite să facem altceva decât ce a comandat primăria Municipiului Bucureşti”, a spus și Valer Blidar, preşedinte Astra Vagoane.

ADVERTISEMENT