News

“Ulița groazei” din Corbeanca a primit girul ministrului Sorin Grindeanu. Cum o soluţie luată în birouri poate transforma un drum în pericol public

Sorin Grindeanu e la curent cu situaţia din Corbeanca, unde locuitorii şi copiii lor sunt expuşi riscului de accidente din cauza unei decizii CNAIR, dar ministrul îşi asumă soluţia
29.11.2023 | 14:38
Ulita groazei din Corbeanca a primit girul ministrului Sorin Grindeanu Cum o solutie luata in birouri poate transforma un drum in pericol public
Ministrul Sorin Grindeanu girează soluţia riscantă de descărcare a traficului spre şi dinspre DN1 pe astfel de străzi Foto: Hepta / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

“Uliţa groazei” din Corbeanca se întinde până la uşa ministrului transporturilor. Sorin Grindeanu are cunoştinţă de problemele din nordul Bucureştiului, legate de descărcarea pe drumuri locale şi nesigure a traficului spre şi dinspre DN1, deviat de construcţia A0.

CNAIR aruncă vina asupra autorităţilor locale

Ministrul transporturilor a fost informat de subalterni cu privire la îngrijorările locuitorilor din Corbeanca, legate de pericolele la care vor fi expuşi, şi a mers în urmă cu câteva zile să vadă situaţia pe teren. Subalternii săi insistă inexplicabil ca o stradă comunală, acum închisă, să treacă peste un segment încă necirculat al A0. Traseul acelei străzi este neconform cu legea, iar un proiect de modificare a A0 (prin care șoseaua va deveni un „podeț” comunal) nu au fost puse la dispoziție.

ADVERTISEMENT

“Mi-au spus de drumul acela, am şi fost până acolo, să-l văd. Înţeleg că s-a găsit o soluţie tehnică”, a declarat Sorin Grindeanu, cu referire la strada Codrului, o arteră de numai cinci metri lăţime şi fără trotuare. Mai grav decât atât, de aici traficul se va descărca pe o stradă şi mai îngustă, Ogorului, care “practic este imposibil să facă legătura cu DN1, fiind permanent pericol de accidente cu pierderi de vieţi omeneşti”, după cum se arată în raportul de expertiză tehnică, unde se menționează specific și riscurile de pe strada Ogorului: strangulări locale de 4 metri lățime, circulația pe același carosabil a mașinilor și pietonilor, din cauza lipsei complete a trotuarelor.

Sorin Grindeanu se face că nu înţelege situaţia din teren

La o problemă practică şi gravă, CNAIR, aflat în subordinea directă a Ministerului Transporturilor, a găsit o soluţie tehnică şi riscantă, care pune în pericol vieţile oamenilor. “În ceea ce priveşte acest drum comunal, este vorba de un drum deja existent, un drum care exista în momentul în care autostrada a fost făcută şi pe care construcţia acesteia l-a întrerupt. Noi vom asigura continuitatea în aceiaşi parametri pe care îi avea drumul. Vom asigura continuitatea acelui drum la nivel cu autostrada, până când vom realiza un pasaj denivelat peste autostradă”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

ADVERTISEMENT

Totuşi, drumul la care face referire Pistol a fost recent închis de A0. „Continuitatea” drumului nu se regăseşte în Planul Urbanistic General (PUG), în acte drumul figurând în paralel cu autostrada, nicidecum perpendicular pe aceasta, cum îl construieşte CNAIR.

Că soluţia riscantă aleasă de Compania de Drumuri sfidează legea o ştie şi directorul instituţiei, Cristian Pistol, însă acesta pasează problema în curtea autorităţilor locale. “Nu e problema noastră PUG-ul drumurilor comunale. Este un drum care nu ţine de CNAIR, nu ţine de Ministerul Transporturilor. Este un drum existent şi nu facem altceva decât să-i asigurăm continuitatea pe care o avea înainte de a trece autostrada”, insistă acesta, în ciuda evidenţelor.

ADVERTISEMENT
Acesta este
Acesta este “drumul existent” la care face referire directorul CNAIR
Foto: Fanatik

“Sorin Grindeanu știa despre problema de viață și de moarte a rezidenților din Corbeanca”

Ideea autorităţilor, că soluţia de pe hârtie ar rezolva problemele din teren, este privită cu scepticism de localnici. Vadim Cuşnarencu, jurnalist şi rezident în aria afectată de descărcarea de trafic, s-a declarat surprins de girul dat de ministrul Grindeanu acestei soluţii care pune în pericol viaţa oamenilor.

“A fost o surpriză plăcută pentru mine faptul că ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, știa despre problema de viață și de moarte a rezidenților din Corbeanca, cea de ‘continuitate’ a străzii Codrului peste A0, prin care fapt se aduce traficul auto intens și de viteză pe străzi rezidențiale, strâmte și fără trotuare. Totuşi, a fost şi o surpriză neplăcută. Domnul ministru a declarat că susține demersul nelegal și antiuman al CNAIR de a realiza această soluţie. Practic a girat fără să clipească proiectul nesusținut de documente conceput ad-hoc de CNAIR și implementat de UMB Spedition.

ADVERTISEMENT

Am ajuns să vedem actele și să găsim problemele legale pentru că autoritățile nu au fost nici un moment interesate de aspectul uman și de riscurile asupra vieții, lucruri pe care le-am ridicat inițial în atenție. Autoritățile ne fac prizonieri în propriile case timp ce cel puțin trei ani și ne pun în situația ca la fiecare pas pe care îl vom face în afara curților să fim în pericol să fim călcați de mașini; să nu știm dacă se mai întorc acasă copii plecați pe stradă cu bicicleta sau pe jos”, a declarat acesta, pentru FANATIK.

Locuitorii din Corbeanca, de pe străzile Codrului şi Ogorului, sunt revoltaţi de situaţie şi au contactat deja avocaţi pentru ducerea cazului în faţa justiţiei. “Rezidenții din Corbeanca de pe străzile afectate de posibila deschidere a străzii Codrului sunt revoltați. Cu determinare, respect, corectitudine și bună-credință ne-am asigurat și am reușit să aducem, acest caz în față, să îl facem vizibil până la dl. Grindeanu. Ce să facem dacă nici măcar un ministru de resort nu înțelege situația din teren și nici cea legală? Am crezut cu sinceritate că dl. Grindeanu, dacă află, poate decide lucrul corect și să fie peste instituții sau persoane subordonate mult mai prinse în interese mici și locale. Nu a fost așa. De aceea, comunitatea a realizat multiple notificări și a ajuns acum inclusiv la avocați”, mai spune locuitorul din Corbeanca.

Îngrijorările sunt cu atât mai mari cu cât această “soluţie” ar urma să dureze cel puţin trei ani. Ultima experienţă similară, când Codrului şi Ogorului au fost folosite ca străzi de descărcare a fluxului intens de trafic, a fost una nefericită. În luna septembrie, pe strada Ogorului, un pieton a fost lovit aici de un şofer vitezoman, care a părăsit imediat locul accidentului.

Pietonul a căzut pe stradă și s-a trezit la spital. Accidentul a rămas cu autor necunoscut. Motivul accidentului? Lipsa trotuarelor, lățimea mică a carosabilului, viteza excesivă. Însă, cauza principală rămâne prezența unui trafic auto care nu ar avea acolo acces, dacă legea s-ar respecta prin decizia autorităților.

“Dacă proiectul deschiderii Codrului merge mai departe, iar în următorii trei ani se va întâmpla un accident grav pe străzile adiacente deschise traficului auto intens, cine va răspunde? Din punctul meu de vedere, în primul rând sunt vinovate autoritățile care au decis permiterea unui trafic auto pe străzi care nu aveau acolo un traseu legal. Ca autoritate, ca om, preferi să stai ani de zile cu sabia lui Damocles deasupra capului știind că oricând vei putea fi tras la răspundere în orice funcție sau poziție ai fi, când se va întâmpla un accident cu victime umane?

Mă întreb, dacă autoritățile ar fi în situația de față, ar fi liniștite și ar decide la fel în cazul în care ei și copiii lor s-ar lovi la fiecare pas pe stradă de un șuvoi de mașini, trebuind să se refugieze pe unde apucă, fără trotuare, și să se uite mereu de unde și cum vin șoferii, să anticipeze dacă vor fi luați sau nu pe capotă? La fiecare pas. Să știe că pe lângă copii lor trec, la un metru distanță sau mai puțin, mașini cu 60-80-10-km/h, viteze de depășesc mult peste limita legală nerespectată de mulți inconștienți?”, se întreabă retoric Vadim Cuşnarencu.

Opinia sa este susţinută de faptul că în Corbeanca s-a inaugurat recent un drum local care ajunge în DN1, exact unde ajungea în trecut strada Codrului, astfel că nu ar fi nevoie de un artificiu nelegal pentru rezolvarea problemei.

“Dacă există acest drum alternativ și legal (Cantonului-Floarea Soareului) care iese în DN1 fix în același punct pe unde ieșea și Codrului – adică prin strada Radarului – de ce se dorește cu obstinație o soluție neacoperită de documente? E drept, acest nou drum ajunge cu 5 minute mai târziu la DN1, dar ocolește multe zone locuite. E mai important să ajungem mai devreme la DN 1 sau să avem grijă de toată lumea și să respectăm proiectele și legea? De ce nu se investește în străzile actuale și nou deschise, mizând astfel pe soluții durabile și de viitor în viitor, în loc să facilităm cârpeli antiumane și ilegale?”.

ADVERTISEMENT