News

Un Chevrolet Bel Air a făcut senzație la RAR Bacău. Cât costă bijuteria care i-a lăsat mască pe toți

Un Chevrolet Bel Air a făcut senzație la RAR Bacău, fiind vorba de o mașină legendară din America anilor 1950 care costă zeci de mii de dolari.
08.02.2023 | 23:47
Un Chevrolet Bel Air a facut senzatie la RAR Bacau Cat costa bijuteria care ia lasat masca pe toti
Chevy Bel Air, model din anii 1950. Foto: RAR Facebook
ADVERTISEMENT

Chevroletul a fost adus la RAR de un cetățean care s-a mândrit cu această bijuterie din colecție, stârnind invidia tuturor celor de la RAR Bacău. ”A devenit o piesă dorită în orice colecție auto“, au transmis cei de la RAR.

Un Chevrolet Bel Air a făcut senzație la RAR Bacău

Pasionatul de mașini s-a prezentat la RAR Bacău cu un autoturism care valorează aproximativ 70.000 de dolari, o mașină dorită de mai toți colecționarii auto: un Chevrolet Bel Air, autoturism considerat o legendă americană a anilor 1950, în special în SUA.

ADVERTISEMENT

“Modelul înglobează multe elementele de stil ale vremii, combinate cu simpla inocență despre care vorbesc admiratorii lui Chevy“, au scris admirativ reprezentanții Registrului Auto Român, pe pagina lor de Facebook.

“Ajutat de manevrabilitatea și confortul care îl defineau, dar și de popularitatea de care s-a bucurat, Bel Air a devenit o piesă dorită în orice colecție auto”, au completat aceștia, vizibil emoționați de mașina care le-a călcat pragul într-o zi oarecare de iarnă în anul 2023.

ADVERTISEMENT

Fabricat inițial între 1955 și 1957, Chevrolet Bel Air a fost considerată în acel moment mândria poporului american, având un succes enorm în rândul populației. Disponibil în trei modele de serie, Lux Bel Air, Mid-range și Noir big, Chevrolet Bel Air a fost fabricat în 798.000 de exemplare.

Momentan mai sunt funcționale puțin peste 200.000 de automobile, dintre care 150.000 în SUA și restul de 50.000 în restul lumii. În Europa se găsesc doar aproximativ 8.000 de automobile Chevrolet Bel Air, semn că descoperirea celor de la RAR Bacău este cu adevărat un prilej de bucurie pentru amatorii și colecționarii auto.

ADVERTISEMENT

În 1958, Chevy Bel Air prezenta noul cadru cruciform ”Safety-Girder” al Chevrolet. Asemănător ca aspect cu cadrul adoptat pentru Cadillac-ul din 1957, avea șine laterale cu secțiune și o traversă frontală care se înclina sub motor.

Aceste ”cadre x” au fost folosite pe alte mașini Chevrolet din 1958 până în 1964, precum și pe Cadillac. Partea din spate a fost legată împreună printr-o traversă cu secțiune de canal. Acest design a fost criticat ulterior ca oferind mai puțină protecție în cazul unei coliziuni laterale, dar a perseverat până în 1965, fiind apreciat ca aspect.

ADVERTISEMENT

Pentru prima dată, modelele Powerglide au prezentat aranjamentul selectorului de transmisie ”PRNDL”, înlocuind cadranul ”PNDLR”, adesea criticat, pe care mulți îl considerau confuz în cel mai bun caz, periculos în cel mai rău caz.

ADVERTISEMENT