Autoritățile au în plan să introducă un nou logo pe produsele românești prezente în marile magazine. Ce semnifică acesta și de ce sunt producătorii autohtoni încântați de idee.
În această toamnă, un proiect de lege extrem de important pentru comercianții din România va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, iar mai apoi în Camera Deputaților. Parlamentarii doresc ca produsele românești să poată fi recunoscute mai ușor.
Astfel, dacă legea va fi adoptată și promulgată, alimentele vor fi etichetate cu un logo care ar urma să ofere o mai mare credibilitate produselor fabricate și ambalate în țara noastră.
Acest logo pentru produsele românești va fi intitulat: ”De Origine România”. Ar urma să apară pe rafturi începând cu anul 2024. Această etichetă va oferi clientului o mai mare încredere în produsele românești atunci când se află la cumpărături.
E important de precizat că nu toate produsele românești vor fi eligibile pentru a avea acest logo pe ambalaje. Există o condiție, de exemplu, la unele alimente din carne, aceea ca animalele să fie crescute într-un mediu natural.
Dacă vorbim de alimentele prelucrate, producătorii pot folosi și ingrediente din străinătate. Condiția e ca procentul să nu depășească 25%, notează Observator News. Acest proiect legislativ îi încântă pe cei din domeniu.
”Sigur că este o iniţiativă bună dacă ne gândim la faptul că tot încurajăm consumatorul român să se îndrepte către produsele româneşti. Atunci sigur că ar trebui să ne trezim şi noi şi să consumăm pentru că îi încurajăm pe producătorii noştri”, spune Dragoş Frumosu, liderul Federației Sindicatelor din Industria Alimentară.
Sursa citată mai notează că Ministerul Agriculturii va fi instituţia care va asigura fondurile necesare. Asta înseamnă că producătorii nu vor suporta cheltuielile de etichetare cu acest logo pe produsele românești.
”Suntem într-o competiţie pe o piaţă unică europeană, în care producătorul local trebuie să încerce să fie încurajat să eticheteze pentru că materiile prime provenite din România, cumva fac ca şi consumatorul să prefere produsele autohtone. Din păcate, România nu are nicio schemă de certificare voluntară pe produse de calitate”, explică Emil Dumitru, inițiatorul proiectului.