News

Un nou pas pentru construirea drumului de mare viteză București-Alexandria. A fost desemnat câştigătorul pentru elaborarea studiului de fezabilitate

S-a mai făcut un pas pentru demararea construcției drumului de mare viteză, București-Alexandria. CNAIR a desemnat câştigătorul pentru elaborarea studiului de fezabilitate.
07.01.2022 | 16:51
Un nou pas pentru construirea drumului de mare viteza BucurestiAlexandria A fost desemnat castigatorul pentru elaborarea studiului de fezabilitate
CNAIR a desemnat câstigătorul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză București – Alexandria. Sursa foto: cnair.ro
ADVERTISEMENT

Studiul de fezabilitate pentru elaborarea drumului de mare viteză București-Alexandria va începe curând. Asta după ce Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, vineri, 7 ianuarie 2022, că a desemnat câștigătorul pentru realizarea acestuia.

Asocierea DP CONSULT SA (Lider) – SC EXPLAN SRL (Asociat 1) – SCA TEAHA&FUZESI (Asociat 2) este câștigătorul licitației, cu un preț de 16.122.360,10 lei, fără TVA.

ADVERTISEMENT

Cât va dura studiul de fezabilitate

De la data începerii a contractului, timp de 17 luni se va ocupa de studiul de fezabilitate câștigătorul. În contract sunt prevăzute a următoarele sarcini:

”• Elaborarea Studiului de Fezabilitate;

• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;

• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor, după caz”, este menționat într-un comunicat al CNAIR.

ADVERTISEMENT

Licitația, organizată din mai 2021

Totul s-a întâmplat în contextul în care CNAIR a anunțat încă de pe 8 mai 2021 organizarea licitației pentru cumpărarea studiului de fezabilitate pentru construirea drumului de mare viteză București – Alexandria, atunci când la Ministerul Transporturilor se afla Cătălin Drulă și la CNAIR, MarianA Ioniță.

Tronsonul de 76 de kilometri făcea parte dintr-un proiect mai vechi, ”Autostrada Sudului”. De asemenea, în luna august CNAIR a mai primit șase oferte pentru studiul de fezabilitate București-Alexandria.

ADVERTISEMENT

Cum ar trebui să arate drumul de mare viteză București-Alexandria

Nu s-a stabilit, momentan, dacă șoseaua de mare viteză va fi autostradă sau un drum expres. Cătălin Drulă spunea că indiferent de acest lucru avantajul va fi acela că se va elimina aglomerația.

”Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieși din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomerația și multe dintre accidentele care se produc acum pe DN6, un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depășite, declara fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, la lansarea licitației.

ADVERTISEMENT

Potrivit HotNews,  drumul de mare viteză București-Alexandria ar trebuie să fie unul cu 2×2 benzi de circulație, u o lățime de 2×7,00 m, acostamente de 2×2,25 m, iar 0, 75 m benzi de încadrare.

Totodată, pretastatorul  va analiza și existența unei benzi suplimentare. În baza rezultatelor Studiului de Trafic, proiectantul va considera și dacă drumul poate fi adus la un profil de autostradă.

În decembrie 2021 s-au mai făcut pași mărunți și pentru realizarea altor drumuri de mare viteză. CNAIR a desemnat câștigător pe asocierea EGIS România SA (lider de asociere) – Search Corporation S.R.L.– Italrom Inginerie Iinternațională SRL – Geostud S.R.L. – Eco Geodrum S.R.L. – EGIS Iinternational SAS, încât să realizeze tot studiul de fezabilitate pentru construirea drumului de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj.

ADVERTISEMENT