Sâmbătă, 30 decembrie, la ora 12.00, a fost deschis traficul pe prima bucată din Autostrada Bucureștiului, tronsonul Sud. E vorba de circa 9 km din A0 Sud, între DN6 spre Alexandria și DN5 spre Giurgiu.
Porțiunea face parte din Lotul 2 (16,3 km) construit de turcii de la Alsim Alarko și era promisă pentru o inaugurare încă de anul trecut. CNAIR anunță că lucrările de construcție ale lotului I, Glina – Vidra (16,9 km), au ajuns la un stadiu fizic de 81%. Sunt promisiuni că în prima parte a anului viitor vom putea circula în regim de autostradă pe 33,23 km între Glina și Bragadiru.
”S-au deschis circulației aproximativ 9 km de autostradă din lotul 2 al Inelului de Centură al Bucureștiului, #A0 Sud, între între DN5 – 1 Decembrie/Jilava și DN6 – Bragadiru/Cornetu.
Lucrările de construcție ale lotului I, Glina – Vidra (16,9 km), au ajuns la un stadiu fizic de 81% și în prima parte a anului viitor vom putea circula în regim de autostradă pe 33,23 km între Glina și Bragadiru.
Antreprenorul lotului III, Bragadiru – Joița (17,96 km), a ajuns la un stadiu de doar 56% și trebuie să găsească resursele necesare și să se mobilizeze pentru a finaliza lucrările în prima jumătate a anului 2024, astfel încât să circulăm în regim de autostradă pe toți cei 51,19 km aferenți sectorului sudic al A0. Valoarea contractelor pentru proiectarea și construcția A0 Sud, finanțate din Fonduri Europene Nerambursabile, este de 2,46 miliarde lei fără TVA”, anunță CNAIR, pe Facebook.
Vești bune pentru șoferii din sudul țării. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că sâmbătă se deschide circulația pe 9 km din A0 Sud, între DN5 şi DN6.
În penultima zi a anului 2023, se deschid circulației aproximativ 9 kilometri din A0 Sud, între DN5 (1 Decembrie/Jilava) și DN6 (Cornetu/Bragadiru). Anunțul a fost făcut vineri, 29 decembrie, de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Acest sector face parte din lotul 2 Sud, construit de turcii de la Alarko. Autostrada București (A0) reprezintă un nou inel de autostrada în jurul Capitalei, cu o lungime de aproximativ 100 km. Segmentul Sud al autostrăzii este împărțit în trei loturi, pentru care au fost anunțați câștigătorii licitațiilor în aprilie-mai 2019.
”De mâine (n.r. sâmbătă, 30 decembrie), de la ora 12, se va putea circula pe încă un tronson din Autostrada București A0, respectiv lotul 2 Sud, între Cornetu – Bragadiru și Jilava -1 Decembrie, lot cu care ajungem la un total de 96 km de autostradă și drum expres finalizați în acest an”, a scris oficialul din transporturi pe pagina proprie de Facebook.
Conform site-ului oficial al autostrăzii, acest lot are o lungime de 16,3 km. Acum va fi dat în trafic tronsonul între DN5 (Jilava-1 Decembrie) și DN6 (Bragadiru-Cornetu). Se va permite astfel circulația rutieră între aceste zone la nivel de autostradă, fără a se mai tranzita actuala Centură a Capitalei.
Șeful CNAIR mai anunță că lucrările pentru construcția lotului 1 (16,9 km), au ajuns la un stadiu fizic de 81%. Situația e și mai bună pe lotul 2 (16,3 km), unde lucrările au un stadiu fizic de 98%.
”În prima parte a anului viitor cele două loturi (33,23 km) trebuie să fie finalizate în totalitate de constructorul turc, astfel încât să se poată circula pe 33,23 km între Glina și Bragadiru.
Pe lotul 3, între Bragadiru și Joița (17,96 km), lucrările au ajuns la un stadiu de doar 56%. Pentru a finaliza lucrările în vara anului viitor, constructorul grec trebuie să găsească resursele necesare și să se mobilizeze mult mai bine”, a mai spus șeful CNAIR.
Potrivit lui Pistol, finalizarea celor trei loturi ale semi-inelului sudic al A0 va face posibilă circulația în regim de autostradă între A1 și A2, pe 51,19 km. Valoarea contractelor pentru construcția A0 Sud, finanțate din Fonduri Europene Nerambursabile (POIM/PT), este de 2,46 miliarde lei (fără TVA).