Votul prin corespondență nu-i atrage pe românii din Diaspora! Câte persoane au ales această variantă. AEP a făcut anunțul

Bogdan Solomon   
în HotNews
15/09/2020, 10:25
Votul prin corespondență nu-i atrage pe românii din Diaspora! Câte persoane au ales această variantă. AEP a făcut anunțul
Doar 6.000 de români din Diaspora au optat pentru votul prin corespondență. Sursa foto: rfi.ro

Chiar dacă au solicitat în repetate rânduri această măsură pentru a scăpa de cozile interminabile care s-au format în ultimii ani, românii din Diaspora nu par convinși să opteze pentru votul prin corespondență.

Potrivit Autorității Electorale Permanente (AEP), pentru alegerile parlamentare din decembrie s-au înscris până acum puțin peste 6.000 de persoane stabilite peste hotare. Numărul este surprinzător, mai ales dacă ne raportăm la cei 1.837 de cetățeni care și-au exprimat dorința de a fi prezenți la urne, în ciuda faptului că specialiștii din toate colțurile lumii preconizează un al doilea val al pandemiei de coronavirus.

Procesul de înregistrare ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a început în prima zi a lunii aprilie şi se va încheia odată cu expirarea celor două săptămâni prevăzute în lege de la startul perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie.

Diaspora nu se înghesuie să voteze prin corespondență. Doar 6.000 de persoane s-au înscris până acum

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 14 septembrie, ora 10:00, a fost depășită borna de 6.000 (n.n. 6017) de înregistrări pe portalul www.votstrainatate.ro ale alegătorilor români din afara țării care au optat pentru votul prin corespondență, în timp ce pentru votul la secția de votare s-au înscris 1.838 de cetățeni români din diaspora.

Reamintim că, potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie 2020. Precizăm că o propunere legislativă aflate în procedură de urgență la Parlament prevede prelungirea acestui termen cu 30 de zile”, se arată în comunicatul transmis de AEP.

Documentele de care ai nevoie pentru înregistrare

De asemenea, președintele instituției, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, atrage atenția asura faptului că mai multe state, inclusiv din Europa nu le vor permite cetățenilor români care sunt stabiliți pe teritoriul lor să voteze fizic.

În condițiile în care multe state – și de la nivelul Uniunii Europene, dar și din afara spațiului european – vor interzice înființarea de secții de votare atât în afara misiunilor diplomatice, cât și în interiorul acestora, le recomand tuturor românilor din diaspora să opteze pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus”, au mai transmis reprezentanții Autorității Electorale Permanente.

Pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrăinătate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:

Lista documentelor de identitate românești: cartea de identitate; cartea electronică de identitate;  cartea de identitate provizorie; buletinul de identitate; pașaportul diplomatic; pașaportul diplomatic electronic; pașaportul de serviciu; pașaportul de serviciu electronic; pașaportul simplu; pașaportul simplu electronic; pașaportul simplu temporar.

  1. Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!
  2. Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil! Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.
  3. Numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate! Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.
  4. Scan-ul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral! Scan-ul documentelor atașate, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.
  5. Documentul de ședere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019!
  6. Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019
Închide ×