News

36 de ore cu “Trenurile Soarelui”, provocarea ardelenilor care își planifică concediile pe litoralul românesc

"Trenurile Soarelui" au început să circule, vineri, 16 iunie, spre litoralul românesc. Dacă unii ajung la mare în trei ore, alții trebuie să parcurgă sute de kilometri.
19.06.2023 | 15:39
36 de ore cu Trenurile Soarelui provocarea ardelenilor care isi planifica concediile pe litoralul romanesc
Trenurile Soarelui Pornesc spre litoralul românesc. Foto: Captura YouTube.
ADVERTISEMENT

Trenurile soarelui au început să circule, zilele trecute, în România. Mii de turiști și-au rezervat deja biletele sau planifică să meargă în concediile mult așteptate. Mulți dintre ei, mai ales studenții își aleg să călătorească cu trenul. Dacă pentru bucureștenii deplasarea durează doar câteva ore, orădenii trebuie să aibă mai multă răbdare și să-și facă provizii de apă și mâncare pentru cele 18 ore petrecute în tren.

“Trenurile Soarelui” au pornit spre litoralul românesc

Cel mai greu drum a fost astăzi. Nu mi s-a părut foarte lung, dar condițiile lasă de dorit. Când am urcat era aer condiționat, dar imediat l-au oprit și după aceea a fost un dezastru. Cred că se vede pe fața mea, sunt stoarsă”, a dezvăluit o pasageră pentru reporterii de la protv.

ADVERTISEMENT

CFR Călători a anunțat că turiștii vor avea la dispoziție 32 de trenuri care vor asigura zilnic legături directe din toată țara către stațiunile de pe litoralul Mării Negre și Delta Dunării până la data de 10-11 septembrie 2023.

„Toate regiunile ţării vor fi conectate în perioada verii cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători fie cu trenurile directe dinspre Arad, Deva, Timișoara Nord, Reșița Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, Buzău, fie prin asigurarea unei conexiuni rapide din București Nord prin intermediul trenurilor care circulă într-un orar cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur”, au explicat reprezentanții CFR.

ADVERTISEMENT

Potrivit presei locale, turiștii din Oradea au oportunitatea de a călători spre stațiunea Mangalia cu trenul IRN 1932, care pleacă la ora 09.56 și ajunge la destinație aproape 18 ore mai târziu, la 16.21. Întoarcerea se face cu același tren, pornind din Mangalia la 15.53 și ajungând în Oradea la 09.24. Astfel, călătorii care vor să se deplaseze cu trenul și își iau biletele dus – întors parcurg 1.716 km, petrecând 36 de ore în tren.

Provocările ardelenilor în drumul spre mare

Prețurile pornesc de la 155 lei pentru adulți la clasa a II-a (sau 163 lei dacă biletele sunt achiziționate de la Casa de bilete). La clasa I, un bilet pentru adult costă 228,75 de lei, iar pentru copii 122,75 lei. Pentru călătorii care preferă cușeta cu 6 paturi, prețurile pornesc de la 198,1 lei pentru adulți (online) sau 206 lei de la Casa de bilete. Pentru un copil, prețul la cușetă cu șase paturi este de 127 lei. La vagonul de dormit cu 2 paturi, un bilet pentru adult pornește de la 319,75 lei, iar pentru un copil costă 213,75 lei. La vagonul de dormit single, prețul biletului este de 415,75 lei.

ADVERTISEMENT

“Marea majoritate a trenurilor care vin din ţară, a trenurilor lungi, care fac 10-12 ore, merg la Mangalia, deci călătorul nu coboară din tren decât în staţiunea unde are biletul de tratament sau unde vrea să ajungă. De asemenea, marea majoritate a acestor trenuri, care parcurg distanţe lungi, sunt prevăzute să aibă vagon bar.

Este adevărat că mare parte din vagoanele bar şi restaurant sunt încă în procesul de reparaţie, dar cele existente în acest moment asigură deservirea trenurilor de lungă distanţă către litoral. Acolo publicul este tentat să îşi ia ceva să consume, are nevoie de o apă, o cafea.

ADVERTISEMENT

Şi trenurile care pleacă din Bucureşti încercăm să fie dotate cu vagoane care să permită alimentaţia publică în limita parcului disponibil, pentru că unele sunt în reparaţii, şi, pe măsură ce ies, imediat vor intra în compunerea trenurilor de călători. În plus, marea majoritate a trenurilor care fac mai mult de 12 ore până la destinaţie sunt dotate cu vagoane de dormit”, au precizat reprezentanții CFR.

 

ADVERTISEMENT