News

Ai cont la Banca Transilvania, BCR sau BRD? Poți fi lăsat fără bani instant! Avertisment major pentru toți clienții

Banca Transilvania, BCR și BRD au emis avertismente pentru clienții lor. De ce trebuie să țină cont românii pentru a nu fi lăsați fără bani.
18.02.2024 | 14:01
Ai cont la Banca Transilvania BCR sau BRD Poti fi lasat fara bani instant Avertisment major pentru toti clientii
Avertisment pentru românii care au cont la Banca Transilvania, BCR sau BRD. Sursa foto: Hepta / Facebook / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Românii care au cont la Banca Transilvania, BCR sau BRD au primit un avertisment sever din partea acestor instituții. Aspectul de care trebuie să aibă grijă cetățenii pentru a nu fi lăsați fără bani în cont.

Avertisment pentru românii care au cont la Banca Transilvania, BCR sau BRD

În ultimii doi ani, atacurile de phishing în Romania au crescut de 5 ori. Specialiștii din IT spun că majoritatea dintre ele au vizat obținerea de date bancare și acces la conturile utilizatorilor.

ADVERTISEMENT

Banca Transilvania, cea mai mare bancă de pe piața din România, cu o cotă de piață de aproape 20%, a emis recent un mesaj de avertizare pentru toți clienții săi din țară.

Instituția bancară atrage atenția că în ultima perioadă au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de phishing. Acestea au la origine conturi false făcute pe rețele de socializare, e-mailuri, SMS-uri, apeluri sau chiar știri false care încurajează aceste inițiative.

ADVERTISEMENT

Prin campaniile de phishing sau scam, infractorii din online au ca țintă accesul la banii din conturi. Pentru a ajunge la acest stadiu, ei încearcă să obțină datele personale ale clienților: nume de utilizator/ ID de logare / parolă de la Internet și Mobile Banking, precum BT24 sau NeoBT.

Metoda cel mai des întâlnită în fraude este instalarea unor programe de Remote Access (acces de la distanță), de exemplu aplicația Any Desk”, a informat Banca Transilvania, conform Mytex.ro.

ADVERTISEMENT

Reprezentanții BT le cer clienților să nu acceseze reclame sau link-uri din e-mail-uri false. ”Dacă ai dat click, este bine să știi că următorul pas este, în multe situații, primirea unui apel prin care ți se va prezenta opțiunea de instalare a programului Any Desk pe telefonul mobil. Asta le oferă acces la toate datele din telefonul tău”, explică banca.

De îndată ce au obținut accesul la date, hackerii pot iniția plăți și transferuri. Apoi, infractorii revin după o lună și se dau reprezentanți ai băncii sau ai autoritățile locale și încearcă o nouă fraudă.

ADVERTISEMENT

Atenție mare și la apelurile de la numere suspecte sau necunoscute! Infractorii online mai folosesc și apelul tradițional, numit și spoofing. Sunt efectuate apeluri de pe numerele de call center BT (sau ale subsidiarelor BT). Oamenii sunt înștiințați despre aprobarea unui credit pentru care au nevoie de datele personale. Se cer datele cardului pentru a face viramentul. Obiectivul de a obține datele personale este îndeplinit și aici.

Recomandări pentru cetățeni din partea băncilor

Astfel de avertismente similare celui emis de Banca Transilvania au venit și de la alte două instituții bancare importante din țară: BCR și BRD. Clienții acestor instituții au primit, de asemenea, e-mailuri sub forma unui presupus mesaj din partea băncii.

Infractorii au pretins că este necesară “actualizarea” sau “confirmarea” datelor aferente contului de internet banking sau cardului. Oamenilor li s-a cerut apoi să acceseze un link din e-mail.

Băncile vin și cu mai multe recomandări pentru clienții lor. Pentru a nu cădea victime infractorilor cibernetici e important să: nu răspundeți acestor mesaje, să nu dați click pe linkurile propuse și, FOARTE IMPORTANT: să nu comunicați codul PIN sau alte date personale.

ADVERTISEMENT