News

Alternativă la traficul de coșmar de pe Valea Prahovei. CNI a semnat contractul pentru modernizarea drumului dintre Valea Doftanei şi Brădet

Contractul pentru drumul de pe Valea Doftanei a fost semnat în prezenţa lui Nicolae Ciucă şi Sorin Grindeanu. Investiţia este de peste 400 milioane lei.
02.03.2023 | 14:55
Alternativa la traficul de cosmar de pe Valea Prahovei CNI a semnat contractul pentru modernizarea drumului dintre Valea Doftanei si Bradet
DJ 102I va fi reabilitat pe 25 km
ADVERTISEMENT

Compania Națională de Investiții (CNI) vine cu o primă soluție reală pentru decongestionarea traficului infernal de pe Valea Parhovei. Drumul Judetean 102I, care va face legătura între localitățile Valea Doftanei (jud. Prahova) și Brădet (jud. Braşov), intră într-o nouă etapă, urmând să fie modernizat pe o distanță de peste 25 km.

Drumul va avea 14 poduri

Traseul drumului judeţean DJ 102I care se reabilitează şi se modernizează se împarte în două tronsoane: unul aflat pe raza judeţului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38, în lungime de 13,2 km, iar celălalt aflat pe raza judeţului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256.08, în lungime totală de 12.4 km.

ADVERTISEMENT

“CNI a semnat contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor care au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud şi partea centrală a ţării şi, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naţionale DN1 şi DN1A (respectiv între Câmpina şi Săcele).

Investiţia, finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administratiei are o valoare de 405.405.438 lei şi presupune modernizarea a peste 25 km, putând constitui o alternativă pentru DN1 Bucureşti – Braşov”, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Investiţii.

ADVERTISEMENT

Drumul are nevoie de construcţia de terasamente speciale la altitudini de aproape 1.300 metri, astfel că proiectul va include şi realizarea a 13 km de zid de sprijin, 72 de podeţe transversale, 14 poduri, 13 parcări de scurtă durată şi peste 9 km de parapet de protecţie.

Pentru efectuarea amenajărilor, ținând cont că drumul este acum pe alocuri mai mult din pământ este necesară și exproprierea unor suprafețe de teren, inclusiv de pădure, care ar urma să fie scoase din fondul forestier. De altfel , CNI anunţă că lucrările vor fi demarate după realizarea exproprierilor, relocării/protejării reţelelor edilitare şi realizarea de variante provizorii de circulaţie (poduri), lucrări ce revin exclusiv în sarcina beneficiarilor CJ Prahova, respectiv CJ Braşov.

ADVERTISEMENT

Concret, o dată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui drum, şoferii bucureştenii care doresc să meargă în staţiunile de pe Valea Prahovei ar putea să părăsească DN1 la Câmpina, urmând să revină pe DN1 A cu câţiva kilometri înainte de Săcele.

La semnarea contractului pentru reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 1021 Valea Doftanei, județul Prahova-Brădet, județul Brașov, au participat atât premierul Nicolae Ciucă, cât şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. O altă veste bună, complementară acestei modernizări, este menţionarea unui alt obiectiv conex, drumul de la Băneşti la Valea Doftanei.

ADVERTISEMENT

“Faptul că însuşi premierul Nicolae Ciucă şi domnii miniştri au fost prezenţi la acest eveniment vorbeşte despre importanţa pe care Guvernul României o acordă acestui proiect investiţional de mare amploare, care rezolvă o necesitate stringentă în ceea ce priveşte fluidizarea traficului rutier dinspre Capitală spre centrul ţării. La finalul lucrărilor, DJ 102 I va avea o structură rutieră modernizată de la fundaţie şi până la asfalt.

Va fi un drum cu o lăţime totală de 8 metri, care va dispune de două benzi de circulaţie, acostamente şi rigole pe întreaga lungime, de poduri şi podeţe transversale noi, de accese la drumurile laterale modernizate şi parcări amenajate. Acest drum va deschide spre investiţii un areal geografic mai puţin cunoscut, dar cu un potenţial turistic foarte bun”, a declarat după eveniment preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.

ADVERTISEMENT