Inspectorii ANPC au efectuat un amplu control în centrul comercial Sun Plaza din București, unde au găsit nereguli grave. Aceștia au dispus închiderea temporară a trei restaurante, precum și a hypermarketului Cora.
În data de 7 februarie, inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au efectuat un control de amploare într-un mall din Capitală.
Vicepreședintele ANPC, Mihai Culeafă, împreună cu echipe de control ale Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor București-Ilfov au verificat dacă operatorii economici care își desfășoară activitatea în centrul comercial Sun Plaza respectă legislația în vigoare.
Comisarii ANPC au controlat opt unități de alimentație publică, administrația mallului, dar și hipermarketul Cora.
În urma verificărilor, care nu sunt încă finalizate, au fost aplicate amenzi în valoare de 117.000 lei, precum și un avertisment.
De asemenea, șase unități și-au oprit temporar activitatea până la remedierea deficiențelor, iar alte patru, printre care și hypermarketul Cora, au fost închise temporar pe o durată de cel mult șase luni.
În plus, aproximativ 540 de kilograme de produse alimentare în valoare de circa 14 mii de lei au fost oprite definitiv de la comercializare și retrase din circuitul consumului uman.
În urma controlului de amploare în mallul Sun Plaza, inspectorii ANPC au găsit mai multe probleme.
Potrivit ANPC, deficiențele constatate sunt următoarele:
“- Prezența unui strat de praf gros pe elicele sistemului de răcire al congelatorului în care erau depozitate alimente,
– Utilizarea unor spații de depozitare improprii și neigienizate, cu depuneri importante de rugină și praf
– Utiizarea unor vitrine frigorifice cu grad avansat de uzură, pline de rugină, praf și grăsime, cu vopsea exfoliate și neigienizate
– Existenta în spațiile de depozitare și agregate frigorifice a unor alimente fără date de identificare și caracterizare, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora,
– Folosirea unor frigidere deteriorate și neigienizate, cu rupturi si strat de praf, cu chederele de la uși deteriorate
– Utilizarea uleiului uzat pentru prăjire, cu culoarea modificată
– Necompletarea graficului pentru schimbul de ulei
– Decongelarea produselor la temperatura mediului ambiant,
– Utilizarea unor bureți de sârmă, pentru vase și a unor ustensile (cuțite) neprofesionale,
– Nerespectarea temperaturii de depozitare a preparatelor culinare calde, respectiv minimum + 60 grade Celsius,
– Lipsa informării referitoare la alergenii pe care îi pot conține produsele alimentare,
– Lipsa informării referitoare la produsele care provin din materii prime congelate,
– Sosurile folosite la prepararea produselor nu erau etichetate cu denumire si data durabilitatii minimale”, a transmis Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Acțiunea de control din mallul Sun Plaza a fost prima de acest fel dintr-o serie de controale destinate învățării comisarilor începători.
“Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început, sub genericul ‘Academia Comisarilor’, o serie de ample acțiuni de control, în care comisarii începători au posibilitatea să se specializeze și să învețe meserie, în teren, de la președintele instituției, Horia Constantinescu, și directorul general Paul Anghel – inițiatorii programului”, este specificat în comunicatul transmis de ANPC.
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a precizat că vor mai urma astfel de acțiuni.