Totul s-a întâmplat în noaptea de sâmbătă spre duminică, în jurul orei 00:40. Drept urmare, pasagera a născut în Cluj.
Potrivit cluj24.ro, femeia, originară din Georgia, a avut contradicții la 4-5 minute, fiind transportată în regim de urgență la o clinică locală. Aici, a născut în siguranță.
Horia Simu, managerul Serviciului de Ambulanță Cluj, a precizat pentru sursa menționată anterior că mama și bebelușul sunt acum rămași în Cluj.
Deși comunicarea cu femeia ar fi una cu dificultate, cel mai probabil din cauza diferențelor de limbă, s-a aflat că este la al patrulea copil.
“Aeronava care efectua zborul Wizz Air W6 1730 de la Kutaisi la Gdansk pe 1 ianuarie a făcut o escală neplanificată pe aeroportul Cluj Napoca, deoarece un pasager a avut nevoie de asistență medicală urgentă.
Aeronava a aterizat în siguranță, iar după ce pasagerul a fost preluat de o echipă medicală aeronava a reluat zborul spre destinație.
Wizz Air își cere scuze pasagerilor afectați de această situație, dar siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor noastre rămâne prioritatea principală a companiei”, au transmis după incident reprezentanții companiei Wizz Air.
Întâmplarea de față vine la 24 de ore după o alta similară, care vizează tot Aeroportul Avram Iancu din Cluj. Un avion care se îndrepta din Londra către Aeroportul din Satu Mare a survolat două ore din condițiilor meteo nefavorabile, mai exact, din cauza ceții.
În cele din urmă, s-a decis direcționarea piloților către Aeroportul din Cluj. De aici, pasagerii au fost transportați cu microbuze către Satu-Mare.
Cei care așteptau cursa aeriană către Aeroportul din Luton, Marea Britanie, au avut de așteptat ore în șir până să fie preluați, cu întârziere. Aeronava a trebuit să se întoarcă din Cluj către Satu-Mare.
Specialiștii în aviație spun că este periculos pentru viața pasagerilor a ateriza în condiții de meteo extrem de nefavorabile, cum este ceața, deoarece vizibilitatea este foarte de redusă.
”Faptul că o aeronavă nu poate ateriza nu ţine strict de dotările tehnice ale unui aeroport, ci în primul rând de condiţiile de vizibilitate. (…)
Dacă până la o anumită înălţime pilotul nu vede luminile pistei, acesta nu aterizează, întrucât ar putea periclita viaţa pasagerilor şi a echipajului de zbor.
Trebuie să ţinem cont de particularitatea amplasamentului aeroportului, dar şi de condiţiile geografice din zona aeroportului,(…)
Acestea pot face ca aterizările să nu poată fi efectuate atunci când vizibilitatea şi înălţimea bazei norilor sunt foarte reduse, chiar dacă mijloacele de navigaţie instrumentală ale aeroportului pot asigura dirijarea avionului”, a explicat pentru Romeo Vatră, director la aerogara ieșeană, pentru Ziarul de Iași.