News

Autoritățile caută influenceri care să promoveze imaginea României. Ce criterii trebuie îndeplinite

Imaginea României în ochii turiștilor din țară și străinătate va fi îmbunătățită cu ajutorul specialiștilor în social-media. Ministerul Turismului anunță că angajează influenceri în acest sens.
23.06.2022 | 18:55
Autoritatile cauta influenceri care sa promoveze imaginea Romaniei Ce criterii trebuie indeplinite
Ministerul Turismului, în căutare de influenceri care să promovez imaginea României. Sursa foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

În epoca digitală, autoritățile apelează la specialiștii din domeniu pentru a promova imaginea țării în ochii turiștilor.

Ministerul Turismului, în căutare de influenceri care să promovez imaginea României

Într-un comunicat emis joi, 23 iunie, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) anunță că este în căutarea unor influenceri pentru a promova pe internet România ca destinaţie pentru turiştii străini.

ADVERTISEMENT

Potrivit ministerului, principalul obiectiv stabilit pentru publicitatea online, realizată de influenceri, se referă la promovarea excursiilor de tip city-break, astfel încât persoanele care accesează reţelele sociale să se transforme, în final, în vizitatori ai țării noastre.

Vor fi valorificate, totodată, evenimentele organizate în România (turismul de distracţie), precum şi experiențele enogastronomice.

ADVERTISEMENT

Ce criterii trebuie îndeplinite de influenceri

MAT anunță că selecţia urmează să fie derulată în perioada septembrie-octombrie a acestui an şi vizează micro-influenceri (sub 100.000 de urmăritori), macro-influenceri (între 100.000 şi 1 milion de urmăritori) şi mega-influenceri (peste 1 milion de urmăritori).

”Propunerile transmise în urma publicării anunţului pe SEAP trebuie să cuprindă informaţii relevante referitoare la derularea strategiei, nominalizări de influenceri atât din România, cât şi din Europa (două pieţe: Marea Britanie şi Germania), pentru fiecare categorie indicată şi al căror profil să se potrivească întregii campanii, precum şi alte date referitoare la criteriile de evaluare şi costuri.

ADVERTISEMENT

Demersul face parte din campania integrată de promovare a destinaţiei turistice România, care va fi derulată în cursul acestui an de MAT, în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Naţional, conform planului agreat”, se mai arată în comunicat.

Criterii pentru identificarea unui influencer potrivit, conform Ministerului Turismului

  1. după relevanță – dacă un influencer lucrează în nișa brandului/domeniul pe care dorim să-l promovăm
  2. după audiență -influencerul este un creator de conținut care și-a crescut o comunitate considerabilă (poate să însemne milioane de fani pe Facebook, sau sute de mii de abonați pe YouTube, dar poate să însemne și zeci de mii de vizualizări pe un blog de nișă)
  3. după nișă – statisticile spun că utilizatorii de internet au încredere în specialiști și experți (un influencer expert într-o nișă foarte clară, dar care să aibă și o audiență mare)
  4. după implicarea comunității – înseamnă un influencer relevant, cu o audiență mare într-o nișă potrivită, respectiv despre implicarea oamenilor din respectiva audiență (degeaba are audiența bună dacă lumea nu interacționează cu influencerul și/sau nu se implică în discuții)
  5. după vizibilitate – un influencer poate avea vizibilitate mare, dar cu reacții puține – asta înseamnă că implicarea comunității este slabă sau un alt influencer poate avea reacții foarte bune pe un anumit conținut, dar vizibilitate mică în general
  6. după consecvență – frecvență mare de publicare a conținutului online
  7. după autenticitate – autenticitate a modului de exprimare
  8. după platformă – sunt influenceri tari pe YouTube care nu au niciun rezultat pe Facebook, sunt bloggeri tari care nu au cont Instagram, sunt grupuri pe Facebook care nu au niciun alt canal de distribuție/comunicare etc
  9. după creativitate – e foarte important ca influencerul să fie creativ și proactiv cu produsul de conținut.
ADVERTISEMENT

Ministerul Turismului mai anunță că postările făcute de influenceri trebuie să fie veridice, neînșelătoare și verificabile. Influencerii mai trebuie să știe că, în cazul în care compară destinația turistică România cu alte destinații, trebuie să o facă mod obiectiv și pozitiv.

De asemenea, în comunicat se mai arată că influencerii selectați nu vor discredita sau denigra destinația turistică România, iar postările despre destinația turistică România vor fi autentice/creative.

ADVERTISEMENT