În epoca digitală, autoritățile apelează la specialiștii din domeniu pentru a promova imaginea țării în ochii turiștilor.
Într-un comunicat emis joi, 23 iunie, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) anunță că este în căutarea unor influenceri pentru a promova pe internet România ca destinaţie pentru turiştii străini.
Potrivit ministerului, principalul obiectiv stabilit pentru publicitatea online, realizată de influenceri, se referă la promovarea excursiilor de tip city-break, astfel încât persoanele care accesează reţelele sociale să se transforme, în final, în vizitatori ai țării noastre.
Vor fi valorificate, totodată, evenimentele organizate în România (turismul de distracţie), precum şi experiențele enogastronomice.
MAT anunță că selecţia urmează să fie derulată în perioada septembrie-octombrie a acestui an şi vizează micro-influenceri (sub 100.000 de urmăritori), macro-influenceri (între 100.000 şi 1 milion de urmăritori) şi mega-influenceri (peste 1 milion de urmăritori).
”Propunerile transmise în urma publicării anunţului pe SEAP trebuie să cuprindă informaţii relevante referitoare la derularea strategiei, nominalizări de influenceri atât din România, cât şi din Europa (două pieţe: Marea Britanie şi Germania), pentru fiecare categorie indicată şi al căror profil să se potrivească întregii campanii, precum şi alte date referitoare la criteriile de evaluare şi costuri.
Demersul face parte din campania integrată de promovare a destinaţiei turistice România, care va fi derulată în cursul acestui an de MAT, în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Naţional, conform planului agreat”, se mai arată în comunicat.
Ministerul Turismului mai anunță că postările făcute de influenceri trebuie să fie veridice, neînșelătoare și verificabile. Influencerii mai trebuie să știe că, în cazul în care compară destinația turistică România cu alte destinații, trebuie să o facă mod obiectiv și pozitiv.
De asemenea, în comunicat se mai arată că influencerii selectați nu vor discredita sau denigra destinația turistică România, iar postările despre destinația turistică România vor fi autentice/creative.