Vești nu foarte bune pentru o parte dintre elevii din România. Plata banilor prevăzuți în bursele de performanță, merit, studiu și ajutor social întârzie.
Ministerul Educaţiei a precizat, într-un comunicat emis miercuri, că există întârzieri legate de plata burselor şcolare.
Acest lucru a fost raportat în ciuda faptului că, din datele de la minister, ”banii necesari au fost alocaţi în conturile trezoreriilor locale”.
Întârzierile ar fi cauzate de volumul mare de dosare și de data organizării ședințelor pentru buget ale consiliilor locale.
În acest condiții, pentru a încerca să remedieze situația, Ministerul Educaţiei a convocat, în regim de videoconferinţă, toţi inspectorii generali şi contabilii-şefi pentru a analiza situaţia plăţii burselor elevilor.
”Din informaţiile transmise de inspectorate în cadrul videoconferinţei, există, în momentul de faţă, întârzieri legate de plata burselor cauzate fie de volumul foarte mare de dosare înscrise pentru verificarea eligibilităţii, fie de data organizării şedinţelor pentru buget ale Consiliilor locale.
Pentru a avea o situaţie clară la nivel de şcoli, fiecare inspectorat şcolar va organiza, în cursul zilei de mâine (n.r. joi, 27 octombrie), videoconferinţe cu directorii de şcoli din judeţ”, a anunțat ministerul.
În același comunicat, Ministerul Educației mai precizează că se doreşte ca toţi elevii să primească bursele cuvenite şi să se prevină întârzieri viitoare.
”Indiferent de fluxul banilor şi de dificultăţile semnalate de fiecare şcoală, Ministerul Educaţiei va depune toate eforturile pentru a se asigura că nu mai există probleme legate de plata burselor”, a mai transmis instituția.
În ceea ce privește execuţia bugetară la nivelul UAT-urilor, Ministerul Educaţiei transmite că a luat legătura cu Ministerul Finanţelor, care a transmis o situaţie actualizată.
”Ca urmare a analizei datelor puse la dispoziţie de Ministerul Finanţelor, banii necesari plăţii burselor au fost alocaţi din sumele defalcate de TVA şi au fost viraţi în conturile trezoreriilor locale, fiind puşi la dispoziţia unităţilor administrativ-teritoriale, pentru retragerea sumelor necesare, în baza unei cereri.
În conformitate cu HG 1138/14.09.2022 (Art1., alin 2): „Bursele se asigură din bugetele locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ preuniversitar şi din sume defalcate din taxa pe valoare adăugată, aprobate anual prin legea bugetului de stat cu această destinaţie”, a mai informat ministerul.