Life

Călătoria în România pe care trebuie să o faci măcar o dată în viață. Este un tunel care îți rămâne în suflet

Călătoria din România pe care este neapărat nevoie să o faci măcar o dată în viață. Tunelul îți taie răsuflarea și are o poveste impresionantă.
08.10.2023 | 19:02
Calatoria in Romania pe care trebuie sa o faci macar o data in viata Este un tunel care iti ramane in suflet
Locul din România pe care trebuie să-l vezi măcar o dată în viață. Sursa foto: colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Dacă nu ai auzit până acum de tunelul Teliu, este momentul să-ți planifici următoarea călătorie România. Este fascinant, de o frumusețe aparte și are o poveste incredibilă. Est cel mai lung tunel feroviar din România.

Tunelul Teliu, obiectivul turistic pe care trebuie să-l vizitezi măcar o dată în viață

Tunelul Teliu este situat pe calea ferată Hărman – Întorsura Buzăului și este cel mai lung tunel feroviar din România. Este situat pe raza comunei cu același nume din județul Brașov. Are o lungime de 4.369,5 m, fiind prevăzut pentru cale dublă, electrificată.

ADVERTISEMENT

De fapt, tunelul a fost botezat după numele pârâului Teliu, a cărui vale o traversează calea ferată. A fost construit de firma germană Julius Berger, iar calea ferată a fost dată în folosință pe 25 iunie 1931.

Totuși, proiectul a fost cu mult mai vechi ce avea ca scop realizarea unei căi ferate care să asigure legătura dintre Brașov și Buzău, traversând Munții Carpați. Mai exact, propunerile au venit încă din anul 1870 și au fost reluate după Marea Unire.

ADVERTISEMENT

Astfel că, în toamna anului 1923, firma germană a început să construiască. Iar pe o suprafață de 31 de kilometri au fost ridicate 350 de poduri și podețe, dar de deperte, cea mai grea lucrare a fost tunelul Teliu.

Construcția a fost începută în 1924 din ambele părți. În plus, pe șantier nu erau doar români, ci și  și polonezi, cehi și italieni, toți mineri foarte pricepuți, după cum notează click.ro. 

ADVERTISEMENT

Prin tunelul Teliu se poate trece cu trenul, cu viteze mai mici decât acum 85 de ani, dar cu o frecvență mai mare, de șase trenuri pe sens. Căci, deși este loc pentru o linie dublă, cea de-a doua nu a mai fost construită.

Are o poveste incredibilă

Conform casasfatului.ro, costul general al proiectului s-a ridicat la mai bine de 574 de milioane de lei. Din păcate, accidentele din timpul lucrărilor nu au lipsit.În mementul în care tunelul ajunsese la jumătate, galeria s-a surpat.

ADVERTISEMENT

Nu mai puțin de 30 de muncitori au fost prinși sub dărămături. Tobele s-au bătut pe ulițele satului, iar nenorocirea a fost anunțată în gura mare, oamenii adunându-se rapid la primărie pentru a pleca să ajute victimele. Și au avut succes, cu toate unii au fost răniți grav, toți cei 30 de lucrători au fost scoși cu viață de sub dărămături.

În ziua inaugurării, însă, o altă nenorocire a avut loc. Inginerul s-a urcat pe scena improvizată de pe tunel, a tăiat panglica și a unit două fire ce trebuiau să simbolizeze conectarea tunelului Teliu la energie electrică.

Firele au făcut o flamă, iar inginerul a căzut secerat, murind electrocutat în fața întregii mulțimi. Acum, legenda spune că fantoma inginerului a fost văzută plimbându-se prin tunel cu două fire în mână.

ADVERTISEMENT