Anunțul a fost publicat în urmă cu câteva zile pe unul dintre cele mai căutate site-uri de vânzări automobile second-hand din Germania, mobile.de. Pentru automobilul Dacia 1100 de culoare gri vânzătorul cere suma de 7.500 de euro.
Automobilul a fost fabricat în mai 1970 la uzina de la Mioveni, cu un an înainte ca modelul să fie scos din producție. Proprietarul mașinii locuiește în Speyer, oraș aflat la 21 de kilometri de Heidelberg.
Conform anunțului postat de către proprietar, mașina fabricată în țara noastră acum aproape 54 de ani are 28.469 kilometri la bord și 50 de cai-putere și se vinde împreună cu piese de schimb în valoare de 1.000 de euro, se precizează în anunț.
”Vopseaua mașinii este cea originală, iar mașina este într-o stare foarte bună, având nevoie doar de câteva mici reparații. Mașina nu a avut vreodată vreun accident”, spune proprietarul Daciei 1100 pe care o vinde la prețul de 7.500 de euro din lipsa timpului necesar pentru a se ocupa de ea.
Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs la Mioveni de către producătorul român Automobile Dacia S.A., fiind fabricată între 1968 și 1971 în 37.546 de unități. La ora actuală, în România mai sunt în circulație doar câteva sute de autoturisme Dacia 1100, scrie Adevărul.
Modelul 1100 era bazat pe Renault 8, fiind o berlină cu tracțiune și motorul pe spate. Automobilul avea o viteză maximă de 132 kilometri/oră. Pe 3 august 1968 au ieșit primele autoturisme Dacia 1100 de de pe porțile noii Uzine de Autoturisme Pitești.
Inaugurarea oficială a fabricii a avut loc în data de 20 august 1968, iar prima Dacie 1100 ieșită pe poarta fabricii în acea zi i-a fost făcută cadou lui Nicolae Ceaușescu.
La început, modelul Dacia 1100 era identică cu Renault 8, numai emblema fiind diferită. Toate piesele mari erau livrate din Franța și Spania, fiind ulterior asamblate la fabrica de la Mioveni. Motoarele și cutiile de viteze veneau gata montate, trebuia doar introdus ulei în ele. Caroseria era sudată și vopsită local.
Un an mai târziu, în 1969, a început fabricarea în România a anvelopelor, radiatorului, geamurilor, precum și a instalațiilor electrice și a scaunelor. Astfel, s-a dorit menținerea unui cost de fabricație scăzut și a unui ritm bun de producție.