Life

Cât costă, de fapt, o mașină electrică nouă. De câte salarii are nevoie un român pentru o asemenea achiziție

Cât costă o mașină electrică nouă și de câte salarii are nevoie un român pentru o asemenea achiziție. Trebuie să economisească ani buni.
27.11.2023 | 10:46
Cat costa de fapt o masina electrica noua De cate salarii are nevoie un roman pentru o asemenea achizitie
Cât costă o mașină electrică nouă. Sursa foto: Pixabay/Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Cât costă o mașină electrică nouă și de câte salarii are nevoie un român pentru a-și permite una. Prețurile pentru mașinile noi sunt destul de mari.

Cât costă o mașină electrică nouă. De câte salarii are nevoie un român pentru a-și permite un astfel de vehicul

În comparație cu alte țări europene din regiune, șoferii din România simt cel mai puternic costurile mari ale mașinilor electrice (EV), pe care cei cu salarii medii nu și le pot permite prea curând.

ADVERTISEMENT

Prețul pentru o mașină electrică nouă este unul destul de ridicat. Mai exact, un român care are venituri medii ar trebui să-și economisească salariul net timp de 10 ani pentru a-și putea permite o mașină electrică. Pentru a cumpăra o mașină electrică low-cost, este nevoie să economisească timp de 2,2 ani.

Pe de altă parte, șoferii români care vor să achiziționeze o mașină clasică (ICE – Internal Combustion Engine) premium/ de mari dimensiuni, ar trebui să facă economii timp de circa 8 ani.

ADVERTISEMENT

O mașină ICE mai ieftină costă aproximativ 1,8 salarii anuale pentru români. Datele aparțin unei analize realizate de Erste Group, notează wall-street.ro.

“Unul dintre principalele motive pentru care vânzările de mașini electrice sunt încă relativ scăzute în Europa Centrală și de Est (ECE) este accesibilitatea limitată.

ADVERTISEMENT

În comparație cu mașinile cu combustie internă, vehiculele electrice sunt cu 15-50% mai scumpe, în funcție de tipul mașinii”, se arată în analiza grupului.

În schimb, dintre țările din regiune, șoferii nu Cehia nu trebuie să economisească atât de mult pentru o mașină electrică. Un șofer are nevoie de 6 salarii anuale pentru una premium sau de 1,6 salarii pentru una low-cost.

ADVERTISEMENT

Salariile sunt mai mici în Europa Centrală și de Est. Astfel, costurile sunt semnificativ mai mari pentru cumpărătorii din România, Ungaria, Polonia sau Cehia, în comparație cu cei din vestul Uniunii Europene.

Dacia, printre companiile cu mașini electrice low-cost

Potrivit analiștilor Erste, există un potențial mai mare pentru mașinile electrice cu costuri reduse. De exemplu, Dacia se concentrează pe segmentul low-cost de mașini electrice.

Din acest motiv, compania este bine poziționată să-și mărească vânzările în această regiune. În plus, producătorii din China care exportă în Europa au mai mari șanse să aibă vânzări mari în ECE

ADVERTISEMENT
Tags: