Cât de bună este cafeaua și ce cantitate e indicat să consumi într-o zi

Stefania Bacanu   
în Stiri mondene
03/06/2020, 16:15
Cât de bună este cafeaua și ce cantitate e indicat să consumi într-o zi
Cât de bună este cafeaua și ce cantitate e indicat să consumi într-o zi

Cafeaua este o băutură indispensabilă pentru unii, mai ales la primele ore ale dimineții, dar mulți nu știu ce cantitate e bine să consume zilnic și ce probleme poate cauza dacă se depășește doza recomandată.

Cât de benefică este cafeaua și în ce cantități

Cafeaua este benefică organismului atunci când este consumată în cantități recomandate și la ore potrivite. Dacă se depășește limita, poate deveni extrem de periculoasă pentru organism.

„Literatura ştiinţifică susţine că sănătatea cardiovasulară nu este afectată de consumul a până la 300 mg de cofeină pe zi. O ceaşcă espresso conţine în medie 90 mg de cofeină.

A consuma cofeină în doze mai mari de 300 mg, adică mai mult de 3 căni de cafea espresso pe zi, poate provoca unele efecte negative. Printre acestea se numără tahicardia, creşterea tensiunii arteriale, anxietatea, insomnia, absorbţia redusă de calciu şi fier.

Chiar şi în timpul unei dietei, aportul de cafea fără zahăr nu este contraindicat”, a explicat nutriţionistul Gianluca Mech.

Poate provoca anxietate

Cei care au probleme cu somnul și cu anxietatea ar trebui să fie atenți la orele la care se produce consumul de cofeină. Cu cât este mai târziu, cu atât mai mult vor avea un somn agitat, întârziat, iar dimineața se vor trezi mai obosiți decât în seara precedentă.

Dacă aveţi o sensibilitate la cofeină şi consumul ei vă suprastimulează, ar fi de preferat să o evitaţi cu totul. Un alt efect secundar nedorit este acela că poate perturba somnul.

Dacă observaţi că consumul de cafea reduce calitatea somnului, nu o mai consumaţi în a doua parte a zilei, adică după ora 14:00. Cofeina poate avea, de asemenea, efecte diuretice şi de creştere a tensiunii arteriale.

Cu toate acestea, poate persista o uşoară creştere a tensiunii arteriale de 1-2 mm / Hg. O altă problemă a cofeinei este că poate da dependenţă.

Atunci când oamenii consumă în mod regulat cofeină, devin toleranţi la aceasta. Fie încetează să aibă efectul scontat, fie este nevoie de o doză mai mare pentru a produce aceleaşi efecte. Când cineva renunţă la cofeină, apar simptome de sevraj”, a mai spus nutriționistul.

 

Închide ×