Industria mașinilor electrice crește de la o lună la alta, iar tendința se poate vedea și în România, unde apar tot mai multe automobile de acest tip pe străzi. Totuși, pe măsură ce numărul de mașini crește, se mărește și aglomerația la stațiile de încărcare.
La Galați, Primăria și Administrația Fondului de Mediu a plătit aproape 4 milioane de lei pentru 15 stații de încărcare. Acestea stau nefolosite de aproape un an, dintr-un motiv incredibil.
Muncitorii care au fost chemați să asambleze stațiile au aruncat ambalajele care conțineau codurile de activare a stațiilor. Fără aceste coduri, stațiile sunt inoperabile, a explicat un purtător de cuvânt al primăriei Galați, pentru Știrile Pro TV.
Autoritățile locale susțin că situația de la Galați va fi remediată, doar că mai durează până când producătorul va trimite noile coduri.
În acest moment, în toată țara sunt 2.500 de puncte de încărcare a mașinilor electrice. Un număr insuficient, susțin șoferii, mai ales că timpul de așteptare pentru o încărcare completă a bateriei este mult mai mare decât la o mașină convențională.
Iar numărul de mașini electrice crește tot mai mult. În prima jumătate a acestui an, înmatriculările de mașini electrice și hibride au crescut de 4 ori, iar acestea au ajuns la o cotă de piață de 20%.
Asta înseamnă că un român din cinci (proprietari de mașini) deține un model electric.
Pe de altă parte, mașinile electrice au și ceva avantaje față de modelele clasice. Motoarele sunt ceva mai fiabile iar reviziile sunt mai rare. În plus, șoferii nu mai suportă creșterea preșului la combustibil.
De aceste avantaje au început să profite și unele companii. De exemplu, o firmă de taximetrie din Alba a investit 1 milion de euro în 60 de mașini electrice și 8 stații de încărcare, iar acum a reușit să mențină prețul per kilometru, care a crescut la concurență.