Locuitul la bloc nu este deloc simplu, mai ales că vorbim despre reguli pe care trebuie să le respecte toată lumea. Orice situație existentă între locatari și nu doar se rezolvă cu ajutorul Asociației de Proprietari, dar și cu cel al președintelui de bloc. Însă, nu multe persoane știu unde se termină autoritatea acestora.
Asociațiile de Proprietari, ca entitate, se supun acelorași reguli ca și persoanele obișnuite. Cu alte cuvinte, aproape tot ceea ce are caracter obligatoriu pentru cetățeni, are și pentru aceste asociații din fiecare bloc.
Mai exact, Asociațiile de Proprietari sunt obligate să respecte Regulamentul european privind protecția datelor. Acesta a intrat în vigoare de ani buni, iar prevederile acestuia sunt foarte clare.
În baza Regulamentului european pentru protecția datelor, Asociațiile de Proprietari sunt obligate să prelucreze cât mai puține date personale. Singurele pe care le pot le prelucra sunt cele strict necesare.
Însă, chiar dacă acest Regulament are precizări clare, nu toate Asociațiile de Proprietari le respectă. În continuare, unele dintre ele solicită copii după anumite documente personale, chiar dacă acest lucru este strict interzis.
În cazul în care este imperios necesar să fie folosite astfel de date, cum ar fi în cazul înscrierii persoanelor în cartea de imobil, se fac anumite precizări. În aceste situații, înscrierea se face doar în baza actului de identitate sau a certificatului de naștere, dacă sunt implicați minori sub 14 ani.
În schimb, înscrierea în cartea de imobil se face doar cu actul în original. Nici Asociația de Proprietari și nici președintele de bloc nu are voie să solicite copii ale acestor acte.
Până acum, mai multe asociații de bloc au fost trase la răspundere și sancționate după ce s-a aflat că practicau un astfel de obicei. Președinții de bloc cereau copii după anumite documente, motivând că le folosesc la înscrierea în cartea imobilului.
În continuare, practica folosirii datelor personale trebuie să țină cont de anumite aspecte. Primul și cel mai important este legalitatea în care sunt folosite datele personale. Acestea pot fi utilizate în mod echitabil, dar și transparent față de persoana în cauză.
De asemenea, este foarte important ca datele personale să folosească strict scopului pentru care sunt solicitate nimic în plus. În felul acesta, se încurajează reducerea la minimum a datelor.