Sport

Ce performanță istorică: un român a câștigat o etapă de campionat european în raliuri

Pentru prima dată în istoria modernă a raliurilor un român a câștigat o etapă din Campionatul European.
14.04.2024 | 19:00
Ce performanta istorica un roman a castigat o etapa de campionat european in raliuri
Clujenii Simone Tempestini și Sergiu Itu s-au impus în Raliul Ungariei
ADVERTISEMENT

Clujenii Simone Tempestini și Sergiu Itu s-au impus în Raliul Ungariei, prima etapă a sezonului 2024 din competiția continentală. Acum 8 ani, Tempestini devenea campion mondial de juniori, dar acum este prima victorie majoră la general pe plan internațional.

Ce performanță istorică: un român a câștigat o etapă de campionat european în raliuri

De 8 ori de campion național absolut, Tempestini a avut un parcurs impecabil în Ungaria la bordul modelului Škoda Fabia RS Rally2, alături de Sergiu Itu în dreapta sa. Cei doi fac echipă încă din 2018.

ADVERTISEMENT

Sâmbătă, echipajul tricolor se afla pe locul 3, la numai 6,4 secunde de lideri, iar duminică nu a făcut aproape nicio greșeală, având un stil de pilotaj extrem de apreciat de specialiștii din domeniu. De altfel, încă de dimineață, nu a fost mai jos de locul 2 până cu o probă specială înainte de final, când a urcat pe prima poziție.

Pilotul de la Napoca Rally Academy a câștigat două dintre cele 13 probe speciale, iar în alte șase a fost pe podium, iar la finalul celor aproape 190 de kilometri a fost cronometrat cu 1:52:50.4, cu aproape 17 secunde mai rapid decât ocupantul locului al doilea, francezul Franceschi Mathieu. Al treilea clasat a fost ungurul Miklos Csomos, la 29,9 secunde în urma lui Tempestini.

ADVERTISEMENT

„Vrem să scriem o pagină frumoasă de istorie pentru motorsportul românesc”

„Suntem extrem de bucuroși, nici nu știu ce să spun după această etapă. Nu știu câți au crezut în șansele noastre de a câștiga o etapă. Ne-am simțit excelent aici, în Ungaria, suntem bucuroși că am dus tricolorul pe prima treaptă a podiumului, mai ales că ați văzut cu toții câți piloți de top au venit la etapă.

Nu vom avea timp de petrecut, sezonul abia a început și va trebui să muncim la fiecare kilometru de probă specială. Ne dorim să scriem o pagină frumoasă de istorie pentru motorsportul românesc”, a spus Tempestini, care în urmă cu 8 ani devenea campion mondial de juniori.

ADVERTISEMENT

„Cred că greul de abia acum începe, nu doar pentru noi, dar și pentru ceilalți concurenți. Orice greșeală poate costa un vis, iar noi vom sta concentrați în fiecare moment”, a adăugat campionul român.

Moment istoric pentru sportul românesc!

Este pentru prima oară când un pilot român nu doar termină pe podiumul unei etape din istoria modernă a Campionatului European de Raliuri, dar mai ales câștigă un raliu de acest nivel. Printre cei aproape 80 de piloți care au luat startul se numără neo-zeelandezul Hayden Paddon (campion european en-titre), spaniolul Efren Llarena (campion european 2022), Martin Sesks (vicecampion european en-titre) sau Mikko Heikkilä (campionul Finlandei). Un total de 28 de modele cu configurație Rally2, asemănătoare cu cea a mașinii lui Tempestini, au fost pe traseul de concurs de-a lungul celor 3 zile.

ADVERTISEMENT

Astfel, Tempestini devine liderul la zi al sezonului 2024 în cea mai importantă competiție europeană de raliuri, cu 33 de puncte, în urma sa clasându-se francezul Mathieu, cu 29 de puncte. În acest an sunt programate un total de 8 etape. După Ungaria urmează raliurile din Suedia, Estonia, Italia, Cehia, Marea Britanie și Polonia.

În 2022, sportivul născut în Italia, dar stabilit în România de aproape 15 ani, iar din 2016 și oficial cetățean român, a fost aproape de a termina pe podiumul final al Campionatului European de Raliuri. Din cauza problemelor financiare, nu a mai putut ajunge la ultimele două etape, astfel că a încheiat pe 4. În același timp, alături de Titi Aur, Tempestini deține recordul de titluri naționale în România, ambii având câte 8. Dacă va deveni campion și anul acesta, atunci clujeanul va dețin recordul absolut în raliul autohton la numai 30 de ani.

ADVERTISEMENT