Life

Ce se află, de fapt, în interiorul Lunii. Oamenii de știință au făcut marea dezvăluire

Ce se află, de fapt, în interiorul Lunii. Oamenii de știință au făcut descoperirea și au dezvăluit totul acum!
23.04.2024 | 16:20
Ce se afla de fapt in interiorul Lunii Oamenii de stiinta au facut marea dezvaluire
S-a descoperit ce se află, de fapt, în interiorul lunii. Sursa foto: Pexels

Este oficial, oamenii de știință au dezvăluit ce este, de fapt, în interiorul Lunii. O investigație a scos la iveală adevărul și a eliminat toate miturile, inclusiv preferatul copiilor: Luna este făcută din brânză verde.

Ce se află în interiorul Lunii

Dacă nu ți-ai imaginat asta când erai mic, cu siguranță ai auzit măcar un copil care a presupus că Luna este făcută din brânză. Deloc surprinzător… acest lucru nu este adevărat, dar oamenii de știință au scos la iveală adevărul.

În urma unei investigații amănunțite, publicate în 2023, a ieșit la iveală faptul că miezul interior al Lunii este, de fapt, o minge solidă cu o densitate similară cu cea a fierului.

Acest lucru, speră cercetătorii, va ajuta la soluționarea unei lungi dezbateri despre dacă inima interioară a Lunii este solidă sau topită și va conduce la o înțelegere mai precisă a istoriei Lunii și, prin extensie, a sistemului solar.

„Rezultatele noastre pun la îndoială evoluția câmpului magnetic al Lunii datorită demonstrației sale a existenței nucleului interior și susțin o răsturnare globală a mantalei, scenariu care aduce perspective substanțiale asupra cronologiei bombardamentului lunar în primul miliard de ani ai Sistemului Solar”, a scris o echipă condusă de astronomul Arthur Briaud de la Centrul Național Francez de Cercetare Științifică din Franța, conform sciencealert.com.

Cum a fost posibilă cercetarea

Sondarea compoziției interioare a obiectelor din Sistemul Solar se realizează cel mai eficient prin intermediul datelor seismice. Modul în care undele acustice generate de cutremur se mișcă și se reflectă din materialul din interiorul unei planete sau Lunii poate ajuta oamenii de știință să creeze o hartă detaliată a interiorului obiectului.

Pentru a-și da seama ce se află în interiorul Lunii, Briaud și colegii săi au colectat date din misiuni spațiale și experimente cu laser lunar pentru a compila un profil al diferitelor caracteristici lunare. Acestea includ gradul de deformare a acestuia prin interacțiunea gravitațională cu Pământul, variația distanței sale față de Pământ și densitatea acestuia.

Ulterior, echipa a efectuat modelări cu diferite tipuri de bază pentru a găsi care se potrivește cel mai bine cu datele observaționale. Procesul a dus la câteva completări destul de interesante.

Materialul mai dens din interiorul Lunii cade spre centru, iar materialul mai puțin dens se ridică în sus. Pe de altă parte nucleul lunar este foarte asemănător cu cel al Pământului – cu un strat exterior de fluid și un nucleu interior solid.

Conform modelării lor, nucleul exterior are o rază de aproximativ 362 de kilometri. Nucleul interior are o rază de aproximativ 258 de kilometri, adică aproximativ 15% din întreaga rază a Lunii.