Ce trebuie să faci dacă ți-a fost anulat zborul? Multe persoane s-au confruntat cu anulări, ori cu întârzieri poate și mai mari de trei ore. Adevărul este însă că fiecare pasager are drepturile sale, deși puțini le cunosc.
Ce faci dacă ți-a fost anulat zborul ori avionul are o întârziere de peste trei ore? Primul lucru care trebuie menționat e faptul că Regulamentul nr. 261/2004 al Consiliului European și al Parlamentului European stabilește clar drepturile pasagerilor de pe liniile aeriene.
Astfel, dacă zborul tău întârzie, în funcție de numărul e ore în care ai așteptat, există câteva reguli clare. Astfel, dacă avionul tău întârzie mai mult de două ore, pasagerii trebuie să primească mese, dar și băuturi răcoritoare.
De asemenea, aceștia au dreptul la două apeluri telefonice gratuite, ori la două mesaje text, e-mail, ori fax. Iar în cazul în care avionul întârzie mai mult, iar zborul este reprogramat pentru a doua zi, pasagerii trebuie să beneficieze de cazare, dar și de transport până la cazare și la aeroport înapoi, în mod gratuit.
În cazul unei întârzieri de cel puțin cinci ore, clienții au de asemenea drepturi. Aceștia pot opta pentru rambursarea costului integral al biletului. Mai mult de atât, pot opta și pentru un zbor de retur la punctul de plecare inițial.
Un alt lucru interesant pe care trebuie să îl știi dacă ți s-a anulat zborul sau a întârziat avionul e legat de ora la care ajungi la destinație. Dacă avionul aterizează cu trei ore peste ora programată, atunci poți să soliciți compensații.
Să aflăm ce se întâmplă și dacă ți-a fost anulat zborul. La fel ca și în cazul în care avionul întârziere, ai dreptul la mese, băuturi răcoritoare, cazare, dar și transport între aeroport și cazare. De asemenea, poți efectua apeluri telefonice gratuite, ori să trimiți mesaje text gratuite sau e-mailuri.
În ceea ce privește dreptul la rambursarea costului biletului, aici există un termen de șapte zile. Mai mult de atât, deși puțini știu, în cazul în care ți-a fost anulat zborul, poți să soliciți despăgubiri. Iar sumele pot ajunge chiar și până la 600 de euro.
Conform regulamentului menționat anterior, poți solicita despăgubiri de 250 de euro pentru orice zbor de 1.500 de kilometri sau mai puțin. De asemenea, pot fi solicitate despăgubiri de 400 de euro pentru u toate zborurile în interiorul UE de peste 1 500 km și pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1 500 și 3 500 km.
Există și posibilitatea de a cere despăgubiri de 600 de euro. Acest lucru se aplică la toate zborurile care nu intră sub incidența punctelor precedente. Când primești totuși banii dacă ți-a fost anulat zborul?
Trebuie spus că această despăgubire se plătește doar atunci când pasagerul nu a fost informat în prealabil cu privire la anularea zborului. De asemenea, poate dura ceva timp până când banii ajung la destinatar, în funcție de compania aeriană aleasă.