News

Scandal pe Aeroportul Otopeni, după ce peste 50 de zboruri au avut întârzieri, iar altele au fost anulate: “Mi-au spus că și-au dat demisia”

Scandal pe Aeroportul Otopeni, după ce peste 50 de zboruri au avut întârzieri, iar altele au fost anulate. Pasagerii sunt revoltați de această situație.
01.07.2022 | 08:24
Scandal pe Aeroportul Otopeni dupa ce peste 50 de zboruri au avut intarzieri iar altele au fost anulate Miau spus ca siau dat demisia
Scandal pe Aeroportul Otopeni, după ce peste 50 de zboruri au avut întârzieri. Sursa foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

Joi seară a fost scandal pe Aeroportul Otopeni, după ce călătorilor li s-a spus că un zbor Wizz Air a fost anulat, după mai multe amânări. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti anunțase deja că în prima parte a zilei 56 de zboruri au avut întârzieri de peste 30 de minute.

Scandal pe Aeroportul Otopeni, după ce peste 50 de zboruri au avut întârzieri, iar altele au fost anulate

Zeci de oameni au protestat în fața ghișeului companiei Wizz Air joi seară, după ce zborul care deja era amânat a fost, în cele din urmă, anulat.

ADVERTISEMENT

“Zborul W6 3165 OTP-BRI a fost anulat. Pentru a rezerva din nou sau pentru o restituire, vizitați wizzair.com. Veți primi drepturile prin e-mail.”, este mesajul primit de călători.

Zborul a fost amânat de mai multe ori în cursul zilei. Călătorii au fost anunțați abia seara târziu că acesta a fost anulat, de aici și motivul scandalului din aeroport.

ADVERTISEMENT

“Zborul trebuia să plece inițial la ora 20.05, la ora 16.30 am primit mesaj pe telefon și pe aplicație că întârzie o oră, iar apoi am primit o altă notificare că mai întârzie încă o jumătate de oră. Apoi ne-au anunțat că este anulat.

Noi am întrebat tot timpul ce se întâmplă de sunt amânări, personal mi-au spus că nu știau. Ei nu au dat drumul la check-in pentru că încă nu venise personalul pentru aeronavă.

ADVERTISEMENT

Ulterior, după ce s-a anulat zborul, mi-au spus că și-au dat demisia și că nu au pe nimeni de back-up care să vină să onoreze acest zbor, așadar se anulează și ne-au invitat frumos la ghișeul Wizz, unde cred că am stat mai mult de o jumătate de oră-o oră până să vină cineva care să vorbească cu noi.

Avem niște numere de telefon, primul număr era cu o taxă de 1 euro și ceva pe minut, al doilea gratuit era în afara programului.”, a declarat o călătoare pentru libertatea.ro.

ADVERTISEMENT

Pasagerii nu au putut pleca nici a doua zi

Mai mult, după ce zborul a fost anulat, pasagerii nu au putut să plece cu cel de a doua zi, deoarece nu mai erau locuri.

“În final au venit tot angajații aeroportului, care momentan nu au găsit o soluție. Ne-au spus că putem să reprogramăm pe e-mail, dar am înțeles de la ceilalți pasageri că zborul de mâine este fully-booked, deci practic noi nu avem cum să mai plecăm.

Aveam cazare luată pentru seara asta, pentru weekend, și practic nu mai putem pleca mâine. Sâmbătă dacă plecăm, ce mai prindem – o noapte? Nici nu mai are relevanță concediul până la urmă”, a adăugat femeia.

Pe 30 iunie, în intervalul 0:00-15:00, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 56 de curse întârziate (sosiri+plecări), cu un total cumulat de 4.377 de minute, conform CNAB.

“Dintre acestea, în 20 de cazuri, cauza întârzierii a fost rotaţia aeronavei sau a echipajului, alte cauze fiind restricţiile pe rută, facilităţile de aeroport, lipsa echipajului, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase sau defecţiuni ale aeronavei.”, au mai transmis reprezentanții CNAB.

De asemenea, numărul curselor unde au fost înregistrate întârzieri corespunde în mare măsură cotei de piață a companiilor aeriene.

Cele mai multe întârzieri s-au înregistrat la Wizz Air, adică 19 curse, un total de 1.334 de minute. La TAROM, 9 curse au avut întârzieri (570 de minute), iar la Ryanair 6 curse (725 de minute).

Șase curse au fost anulate de companiile aeriene. Este vorba despre patru curse Wizz Air și două Eurowings.

“După trei ore de așteptare am fost debarcați”

Cristian Preda, decanul Facultății de Științe Politice din cadrul Universității din București, este unul dintre pasagerii care s-au confruntat cu problemele de la Otopeni. Acesta a anunțat, pe rețelele sociale, că trebuia să decoleze spre Londra la ora 13:25. La 16:25 era încă pe pistă.

“Pilotul ne-a tot încurajat că mica defecțiune detectată de computer va fi rezolvată. După trei ore de așteptare, am fost debarcați. Nu știm când plecăm sau, de fapt, dacă mai plecăm.”, a scris decanul pe Facebook.

Ulterior, acesta a spus că zborul de retur a fost anulat. Astfel, pasagerii au fost nevoiți să găsească altă cursă.

ADVERTISEMENT