News

Cea mai circulată șosea din România, un mare pericol pentru șoferi. Poduri șubrede și maluri surpate pe DN1

Cea mai circulată șosea din România, un mare pericol pentru șoferi. Pericole la tot pasul pe DN1 din Prahova, printre care poduri șubrede și maluri surpate.
12.04.2023 | 11:02
Cea mai circulata sosea din Romania un mare pericol pentru soferi Poduri subrede si maluri surpate pe DN1
Cea mai circulată șosea din România, un mare pericol pentru șoferi. Foto: Observatornews.ro
ADVERTISEMENT

Cea mai circulată șosea din România, un mare pericol pentru șoferi. Pericole la tot pasul pe DN1 din Prahova, printre care poduri șubrede și maluri surpate. “Piciorul podului stă pe nişte sârme ruginite”, avertizează specialiștii. Autoritățile spun de ani buni că vor remedia situația, însă nu se face nimic concret.

Cea mai circulată șosea din România, un mare pericol pentru șoferi

”Poduri șubrede, maluri surpate, lucrări de reabilitare care bat pasul pe loc. Sunt doar câteva dintre capcanele din județul Prahova, de pe DN1, cea mai circulată șosea din România. Ca de obicei, autorităţile spun că planuri de rezolvare a situaţiei există. Când şi dacă vor fi puse în practică e deja altă discuţie”, transmit reporterii Observatornews.ro.

ADVERTISEMENT

Primul exemplu, podurile de la kilometrul 89 la ieșirea spre Câmpina, în Comuna Bănești. Mii de oameni trec zilnic pe aici, fără să știe la ce pericol se expun. ”Drumul Naţional 1 traversează răul Doftana exact în acest loc prin două poduri, câte unul pentru fiecare sens. Apa a săpat însă la baza fiecărui picior de pod, iar distrugerile sunt cât de poate de vizibile. Aici de exemplu, stratul exterior al armăturii este compromis. Vorbim practic despre cea mai circulată șosea din România”, povestesc martorii.

”Dacă dă drumul ăştia la apa din baraj ce se întâmplă. V-aţi uitat dedesubt sub el? Deci piciorul podului stă practic pe nişte sârme ruginite. Ar necesita reparații. Pericol pentru maşini, se dărâmă, ce facem”, se plânge un bărbat. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, transmite că autoritățile vor repara acest pod, printre altele.

ADVERTISEMENT

”Acolo este un contract semnat. A fost dat ordinul de începere, acum aşteptăm să primim avizul poliţiei pentru închidere şi să începem lucrările. Se va lucra sub trafic, practic se va lucra pe o parte o cale şi după ce se vor finaliza lucrările pe o cale se va trece pe partea cealaltă”, a explicat Alin Șerbănescu.

La 10 kilometri distanță, lângă Breaza, un drum e parțial prăbușit spre albia râului Prahova. Autoritățile încearcă să repare această porțiune de drum încă din februarie, însă șoferii se plâng că o bandă e în continuare închisă traficului, semn că lucrurile se mișcă într-un ritm foarte lent.

ADVERTISEMENT

În urmă cu mai multe luni, un pod se prăbușea în Luțca, județul Neamț, iar situația devenea tensionată inclusiv pentru ministrul transporturilor Sorin Grindeanu. “Am înțeles că este o anchetă în desfășurare și e foarte bine că se întâmplă această anchetă. Sunt proceduri pe care toată lumea trebuie să le respecte, fie că vorbim de cei care construiesc, care au în spate experți, proiectanți, care își pun semnătura pe astfel de proiecte, chiar și beneficiarii în momentul în care recepționează.

Știu că acest pod este la Consiliul Județean Neamț și că această anchetă este în desfășurare și haideți să vedem concluziile. E clar că lucrurile nu au mers cum trebuie acolo”, explica Grindeanu. Între timp, prefectul de neamț Adrian Niță lăsa să se înțeleagă că în țară sunt multe probleme similare, cu poduri care stau să cadă sau cu drumuri care se pot surpa oricând.

ADVERTISEMENT

”Sunt și poduri cu probleme. Momentan nu am identificat poduri care să pună în pericol integritatea sau viața celor care trec pe ele. Vorbim de 354 de poduri, dacă nu mă înșel cred că suntem al doilea județ din țară ca număr de poduri. 236 de poduri sunt în administrarea Consiliului Județean Neamț și 118 în administrarea celor de la Drumuri Naționale. Sunt poduri care sunt demult sub trafic, sunt vechi, mai toate podurile sunt din perioada comunistă, cu valori mult mai mari de trafic și timp de zeci de ani nu s-a intervenit asupra lor”, declara prefectul.

ADVERTISEMENT