Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești va valora 5.3 miliarde de lei fără TVA și va lega Cornetu de Tigveni prin cei 37.4 kilometri de drum de cea mai bună calitate.
Tronsonul este foarte costisitor pentru că străbate Carpații și va fi compus dintr-un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 kilometru per galerie. Totodată, tronsonul va avea 48 de poduri și 6 pasaje.
Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat, la semnarea contractului, că traseul va fi închis cu lotul 3, cea mai dificilă secțiune a drumului. ”Sper ca traversarea Carpaților cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat.
Este cel mai mare contract semnat de CNAIR vreodată. Într-un final, cu foarte mare întârziere avem aceste contracte semnate, urmând ca cei care au câştigat licitaţiile să se ţină de termenii contractului şi să avem după zeci de ani o autostradă care traversează Carpaţii.
Sper ca traversarea Carpaţilor cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”, a declarat Sorin Grindeanu, conform Antena 3.
În 2021, premierul de atunci Florin Cîțu declara că România va avea o astfel de autostradă până în 2026.
”Vreau ca românii să se urce pe autostradă la Constanța și să ajungă lejer la Viena să bea o cafea. Vreau să trecem Carpații cu autostrada, e foarte important pentru mine. Trebuie să unim România: și Ardealul, și Moldova, și Muntenia să fie unite și prin autostrăzi. E important, că așa le dezvoltăm pe toate”, declara Florin Cîțu.
Autostrada Sibiu-Pitești va avea 122 de kilometri și va lega vestul și centrul României de Europa. În teorie, lucrările ar trebui să fie finalizate până în 2027.
Autostrada A1 Sibiu-Pitești este un vis de mai mulți ani ai guvernanților români. În 2019, guvernul condus de viorica Dăncilă plătea 5 milioane de lei pentru a expropria 13 kilometri de pe lotul 1 al autostrăzii. ”Alocăm suma de aproximativ 5 milioane de lei necesară expropierii proprietarilor de pe lotul 1 al autostrăzii Sibiu – Pitești, zona Sibiu – Boița”, explica Dăncilă.