ChatGPT a picat. Aplicaţia de inteligenţă artificială lansată de OpenAI în noiembrie 2022 are probleme și nu funcționează în întreaga lume. Mai multe persoane de pe glob au raportat erori în cursul zilei de luni, 20 martie 2023.
ChatGPT, una dintre aplicațiile care oferă răspunsuri la întrebări din diverse domenii de activitate, a dat eroare. Programul nu este activ de o perioadă destul de bună atât în România, cât și în alte locuri din restul pământului.
Neplăcerile au fost confirmate de platforma Down Detector care oferă informaţii în timp real despre problemele de funcționare a mai multor site-uri importante. Așa se face că foarte multe persoane au discutat despre acest program.
Potrivit The Independent, aplicația nu poate fi accesată de utilizatorii care plătesc un abonament lunar. Pe pagina oficială a site-ului OpenAI se arăta că „toate sistemele sunt operaționale”, deși au fost semnalate mai multe incidente din ultimele zile.
În altă ordine de idei, ChatGPT nu este la prima controversă de acest gen. Cea mai recentă versiune a aplicaţiei de inteligență artificială, lansată la începutul lunii martie, a stârnit rumoare în rândul profesorilor și părinților de pretutindeni.
ChatGPT este o aplicație concepută după un sistem foarte simplu: oferă informații și răspunsuri printr-o interfață conversațională. AI este antrenat pe un eșantion uriaș de text preluat de pe internet, cu scopul de a ușura munca utilizatorilor.
„Formatul de dialog face posibil ca ChatGPT să răspundă la întrebări ulterioare, să-și recunoască greșelile, să conteste premisele incorecte și să respingă cererile nepotrivite”, au spus creatorii sistemului, notează The Guardian.
Concret, tehnologia este descrisă ca o alternativă la Google pentru că este capabilă să ofere foarte multe descrieri și informații, inclusiv modalități de a scrie cod și de a rezolva probleme de aspect și interogări de optimizare.
CEO OpenAI, Sam Altman, a declarat în urmă cu ceva timp că sistemul reprezintă „o demonstrație timpurie a ceea ce este posibil”. Compania nu exclude apariția unor asistenți de ajutor care să vorbească cu utilizatorii, să răspundă întrebărilor și să ofere sfaturi.