Viceprim-ministrul italian și ministru al Transporturilor, Matteo Salvini, intenționează să revizuiască reglementările rutiere și dorește pedepse mai dure pentru alcool și droguri, după o serie de accidente grave în care mai mulţi tineri au murit în țară în ultimele zile.
Pentru cele mai grave cazuri, ar trebui luată în considerare suspendarea pe viață a permisului de conducere, spune Matteo Salvini.
“Dacă cineva conduce cu bună știință sub influența drogurilor sau în stare de ebrietate, provocând accidente, decese și răniri, nu este suficient să i se suspende permisul pentru un an sau doi. În astfel de cazuri, o suspendare pe viață poate și ar trebui să fie luată în considerare, o revocare definitivă a dreptului de a mai conduce”, a spus Salvini.
Italia intenționează, de asemenea, să revizuiască şi sancţiunile. Astfel, amenzi mai mari ar trebui să fie plătite de cei cu venituri mai mari, este planul Ministerului Transporturilor.
În prima jumătate a anului 2022, numărul accidentelor rutiere în Italia a crescut brusc, a remarcat presa din Peninsulă.
Din ianuarie până la sfârșitul lunii iunie 2022, au fost raportate 81.437 de accidente de circulație, ceea ce reprezintă o creștere cu 24,7% față de aceeași perioadă a anului 2021. 1.450 de persoane și-au pierdut viața în accidente, ceea ce corespunde unei creșteri de 15% față de prima jumătate a anului 2021.
Cât priveşte accidentele din România, IGPR a transmis luni că în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2022, la nivel naţional, au fost înregistrate 4.261 de accidente, soldate cu decesul a 1.481 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.324.
Comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2021, au fost înregistrate cu 203 mai puţine accidente (-4,5%), cu 157 mai puţine persoane decedate (-9,6%) şi cu 111 mai puţine persoane rănite grav (-3,2%), se arată într-un comunicat dat publicităţii de Poliţia Română.
Principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave au fost indisciplina pietonilor (18,4%), fiind înregistrate 785 de accidente, soldate cu decesul a 325 de persoane şi rănirea gravă a altor 472, nerespectarea regimului legal de viteză (17,3%), fiind înregistrate 739 accidente, soldate cu decesul a 284 de persoane şi rănirea gravă a altor 601.