Companiile aeriene care anulează zboruri au obligația de a returna banii pe bilete, în cazul în care pasagerii cer acest lucru.
Conform Agerpres, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a anunțat vineri că există și posibilitatea ca respectivele companii aeriene care anulează zboruri să ofere vouchere în locul banilor pe bilete, dar numai cu acordul pasagerilor.
Adina Vălean a mai precizat că săptămâna viitoare, împreună cu colegul său Didier Reynders, va prezenta un set de recomandări pentru a face voucherele mai atractive, în sensul în care să fie garantate.
”Cei care acceptă să primească un voucher să fie siguri că voucherul acela va avea valoare în timp, că va reflecta acelaşi serviciu cu cel pe care l-au achiziţionat iniţial”, a declarat comisarul european.
Adina Vălean a subliniat, în context, că legislaţia europeană apără pasagerii ale căror călătorii au fost anulate şi le oferă dreptul de a-şi primi bani înapoi.
”Propunerea unui voucher este de asemenea un lucru legal, legislaţia permite companiilor să ofere pasagerilor vouchere. Rămâne însă la latitudinea şi la decizia pasagerului dacă doreşte rambursarea sau acceptă un voucher”, a mai spus ea.
Comisarul european i-a îndemnat pe cetăţeni să le ceară autorităţilor naţionale să pună în aplicare legea europeană privind drepturile pasagerilor, deoarece acestea sunt în măsură să pună presiune pe companii să facă rambursarea banilor pe bilet.
Miniștrii Transporturilor din 15 state UE, Germania, Italia, Spania, Belgia, Bulgaria, Cipru, Cehia, Franţa, Grecia, Irlanda, Letonia, Malta, Olanda, Polonia şi Portugalia au cerut Comisiei Europene un amendament temporar la Directiva UE privind drepturile pasagerilor.
Conducătorul companiei aeriene Ryanair, Michael O’Leary, a mărturisit că va dura cel puțin șase luni până când oamenii care au plătit bilete de avion anulate din cauza pandemiei vor reuși să-și recupereze banii.