Eitan Biran, care este în terapie intensivă cu multiple fracturi, a supraviețuit datorită tatălui său, Amit, care l-a îmbrățișat, protejându-l de loviturile care i-au ucis în cele din urmă pe toți cei din jur, inclusiv pe mama sa Tal, fratele său Tom, în vârstă de doar 2 ani, și pe străbunicii săi, au declarat medicii.
Echipa medicală de la spitalul din Torino unde se află micuțul a precizat că acesta trebuie are nevoie de investigații suplimentare pentru a vedea cât de grav este rănit. Următoarele două zile vor fi „cruciale” pentru recuperarea sa, au adăugat ei.
Procurorii au deschis o anchetă pentru omor în urma tragediei care a avut loc duminică în jurul prânzului în regiunea Piemont, aproape de lacul Maggiore.
Ancheta va încerca să facă lumină asupra modului în care s-a rupt cablul care trăgea telecabina. De asemenea, anchetatorii vor să afle de ce un mecanism de frânare de urgență nu a reușit să prindă un cablu secundar de susținere, permițând telecabinei să coboare necontrolat înainte de a aluneca de pe sârmă și de a plonja 20 de metri pe versantul muntelui.
Telecabina – care călătorea între orașul Stresa și vârful muntelui Mottarone – a alunecat aproximativ 500 de metri în josul muntelui înainte de a se zdrobi de trunchiurile a doi pini.
Printre cei decedați s-au numărat familia lui Eitan, inclusiv străbunicii Itshak și Barbara Cohen, de 82 și 70 de ani, Alessandro Merlo, 29 de ani și logodnica sa Silvia Malnati, 27 de ani, Angelo Vito Gasparro, în vârstă de 45 de ani și soția sa Roberta Pistolato, Vittorio Zorloni, logodnica sa Elisabetta Persanini, în vârstă de 38 de ani, și fiul cuplului Mattia, în vârstă de cinci ani și cuplul Serena Cosentino, 27 de ani, și Mohammadreza Shahaisavandi, 23 de ani.
Părinții Amit, în vârstă de 30 de ani, și Tal, în vârstă de 26 de ani, se întorseseră recent din Israel la Pavia, unde Amit lucra și se aflau în timpul unei ieșiri în familie în Alpi, împreună cu bunicii lui Tal, când s-a produs dezastrul.
Alături de tânăra familie se aflau Alessandro și Silvia, care erau logodiți de 10 ani, dar intenționau să se căsătorească în curând, a declarat un prieten pentru Corriere. Silvia obținuse o diplomă în economie în martie și găsise un loc de muncă la o parfumerie din Milano.
În tragedie au fost uciși și soții Angelo Vito Gasparro, în vârstă de 45 de ani, și Roberta Pistolato, care împlinea 40 de ani în ziua accidentului.
Roberta, care își finalizase recent studiile de medicină și lucra în orașul Piacenza, îi trimisese un mesaj surorii ei cu câteva momente înainte de tragedie, în care scria: „Urcăm la telecabină”.
Printre cei care și-au pierdut viața s-au numărat și Vittorio Zorloni, în vârstă de 54 de ani, logodnica sa Elisabetta Persanini, în vârstă de 38 de ani, și fiul cuplului Mattia, în vârstă de cinci ani. Ei urmau să se căsătorească luna viitoare, a informat presa italiană.
Serena Cosentino, în vârstă de 27 de ani, a fost descrisă de prieteni ca o studentă talentată, care s-a mutat recent la Verbania cu un grant de cercetare, iar iubitul ei iranian Mohammadreza Shahaisavandi, în vârstă de 23 de ani, era de asemenea student.
Perechea era într-un weekend romantic împreună după mutarea Serenei, care o îndepărtase de Mohammadreza, care locuia încă la Roma.
Accidentul pare a fi cel mai grav dezastru din Italia în care a fost implicată o telecabină din 1998, când un avion militar american care zbura la joasă altitudine a tăiat cablul unui teleschi din Cavalese din Dolomiți, ucigând 20 de oameni.
Guvernul italian a anunțat formarea unei comisii pentru a investiga dezastrul, care va readuce în actualitate întrebările cu privire la calitatea și siguranța infrastructurii de transport din Italia.
În 2018, 43 de persoane au murit când podul Morandi din Genova s-a prăbușit în urma anilor de neglijare. În 2009, un tren de marfă care transporta gaz a deraiat în stația Viareggio de lângă Lucca și a explodat, ucigând 32 de persoane. Osiile trenului care nu erau bine întreținute au fost de vină.
Ministerul Transporturilor a declarat că o verificare preliminară a înregistrărilor de siguranță și întreținere a liniei de cablu arată că întreaga structură a ascensorului a fost renovată în august 2016 și că a fost efectuată o verificare de întreținere în 2017.
La sfârșitul anului trecut, au fost efectuate inspecții la cablurile în sine, inclusiv inspecții magnetice la cablurile primare ale ascensorului: cablul care trage cabina în sus pe munte, cablul de susținere care ține mașina și cablurile de salvare. În decembrie a fost efectuată o altă verificare vizuală, a spus ministerul.
Primarul orașului Stresa, Marcella Severino, a citat martorii spunând că au auzit un „șuierat puternic”, aparent când s-a rupt cablul de plumb.
Ea a spus că telecabina a coborât înapoi pe linie până când aparent a lovit un stâlp și apoi a căzut la pământ. S-a rostogolit de două sau trei ori înainte de a se izbi de copaci. Unele dintre cadavre au fost aruncate din cabină și au fost găsite printre copaci, a mai spus ea citată de Daily Mail.
Linia funiculară este populară atât pentru turiștii, cât și pentru localnicii, care vor să urce pe muntele Mottarone, care atinge o înălțime de 4.900 de metri și are vedere la mai multe lacuri pitorești și la Alpii din jur, în regiunea Piemontului.
Șapte lacuri sunt vizibile de pe vârf, care este la 15 minute de mers pe jos de stația de telecabină, acestea includ Lacul Maggiore, al doilea ca mărime din Italia, Lacul Orta și Lacul Mergozzo.
Zona a devenit populară la începutul anilor 1900, când zona sa deschis pentru schi și sporturi de iarnă.
Muntele găzduiește un mic parc de distracții, Alpyland, care are un roller-coaster pentru copii, iar zona are, de asemenea, trasee pentru ciclism montan și trasee de drumeții.
Acesta s-a redeschis abia acum câteva săptămâni după ce s-au ridicat restricțiile impuse de pandemia de COVID-19 din Italia, iar oficialii au emis ipoteza că familiile profitau de o duminică însorită pentru a vizita vârful și a admira priveliștea.
Apelul către serviciile de urgență a sosit imediat după ora 12, iar telecabina căzuse de foarte sus și se afla contorsionată în pădurea dinspre bază, a precizat Walter Milan, purtător de cuvânt al serviciului național de salvatori alpini.
Serviciul de telecabină a fost deschis pentru prima dată în august 1970, după aproape trei ani de lucrări pentru înlocuirea unei căi ferate cu cremalieră, se arată pe site-ul său.
Sistemul de cablu dual este împărțit în două secțiuni, la puțin peste doi kilometri între Stresa și Alpino și alți trei kilometri între Alpino și Mottarone. Acesta constă din două cabine – în direcții alternative – fiecare transportând până la 40 de pasageri.