Autostrada care îi acompaniază pe șoferi cu muzică este chiar aproape de România și se poate ajunge acolo cu mașina.
Este vorba despre Road 67 din Ungaria, care cântă pentru 33 de kilometri alături de șoferii care merg pe drum.
Drumul care leagă Kaposvár de autostrada M7 are o secțiune acustică, unde se poate auzi faimoasa melodie ,,A 67-es út” a trupei Republic.
Inginerii au făcut acest lucru pentru a atrage atenția șoferilor și să evite riscul de a se crea accidente la volan ori să prevină adormirea șoferilor obosiți atrăgându-le atenția cu melodia.
Totul funcționează după un principiu simplu, în care partitura muzicală este reprezentată de striațiile din șosea, roțile autoturismului sunt corzile unei chitare, iar mașina este chiar instrumentul care face sunetul să se audă.
Proiectul a fost unul avut în vedere și de români, el existând în strategia CNAIR pentru 2020.
În cazul nostru, melodia aleasă pentru a-i însoți pe șoferi este “Drumurile Noastre”, interpretată de Dan Spătaru, un șlagăr cunoscut de toată lumea.
Primul drum muzical din România ar fi urmat să fie autostrada A1, spre Piteşti, unde șoferii ar fi putut auzi muzică similară ca șoferii din Ungaria.
Doar că oamenii sunt nemulțumiți și cer autostrăzi normale, nu muzicale.
“Benzi cântătoare? Ce cântă, manele? Mai bine am termina de asfaltat şi autostrăzile, decât să punem benzi cântătoare!”, a spus un șofer, revoltat, conform protv.ro.
Pe de altă parte, Pavel Flavius, director Direcția Siguranța Circulației CNAIR, spune că este o măsură pentru a-i determina pe șoferi să meargă cu viteza legală, pentru că doar la anumite viteze se poate auzi melodia din mașină, chiar în timp ce călătorim.
“Marcajul transversal va fi doar pe prima bandă a circulaţiei, vor auzi melodia doar conducătorii auto care utilizează prima bandă de circulaţie, conform codului rutier.
Dacă depăşeşti viteza impusă nu auzi melodia”, a spus acesta.