News

Cum arată mașina electrică lansată de Xiaomi și ce autonomie are. Va concura cu Tesla

Xiaomi lansează prima sa mașină electrică care va concura cu Tesla și cu Porsche. Producători europeni, cu un pas în urma gigantului asiatic
29.12.2023 | 09:05
Cum arata masina electrica lansata de Xiaomi si ce autonomie are Va concura cu Tesla
Noul model al Xiaomi, SU7, se vrea un „mix perfect” între Tesla Model S și Posrche Taycan Turbo / Foto: captură, YouTube
ADVERTISEMENT

Producătorul chinez de smartphone-uri a prezentat joi, la Beijing, primul său vehicul electric. Ultimul venit în cadrul unui sistem controlat de o platformă unificată, Xiaomi  SU7 își propune să rivalizeze cu Model S de la Tesla (SUA) și Taycan Turbo de la Porsche (Germania).

Un mix între Porsche și Tesla

De data aceasta, Xiaomi a intrat oficial în cursa mașinilor electrice. Producătorul chinez de smartphone-uri a prezentat joi, la Beijing, prima sa mașină electrică, botezată „SU7”, în fața publicului. Și nu se teme să fie ambițios pentru că intenționează să ofere „o mașină de vis comparabilă cu Porsche și Tesla”.

ADVERTISEMENT

Constructorul auto chinez Xiaomi a dezvăluit prima sa berlină electrică, transformând specialistul în smartphone-uri într-un nou constructor auto, pregătit să producă propriile sisteme de baterii, motoare și șasiuri. Producția, însă, va fi realizată în parteneriat cu BAIC Group.

Prima mașină electrică de la Xiaomi se numește „SU7” și arată ca un mix perfect între un Porsche Taycan și un Tesla Model S din exterior – ambii producători menționați joi la conferința de la Beijing. La interior, influența Tesla este clară, cu toate comenzile grupate pe un singur ecran tactil. Bineînțeles, la bord este instalat un sistem de operare propriu.

ADVERTISEMENT

Autonomie de 800 km, performanțe de supercar

Specificațiile inițiale ale lui Xiaomi SU7 promit un model care poate ține pasul cu concurența, cu o autonomie de până la 800 de kilometri și o accelerație impresionantă de 2,78 secunde de la 0 la 100 km/h. Cu toate acestea, în cadrul conferinței de prezentare nu s-a făcut nicio mențiune despre reîncărcare și nici despre compoziția bateriilor.

În loc să vorbească în termeni de cai putere, constructorul și-a prezentat motoarele în funcție de capacitatea maximă de rotație a acestora. De la o turație de 21.000 de rotații pe minut pe motorul său HyperEngine V6 și V6S care va propulsa SU7, acestea vor ajunge la 25.000 de rotații pe minut în 2025 cu o nouă generație de motoare, iar apoi la 35.000 de rotații pe minut într-un viitor mai îndepărtat.

ADVERTISEMENT

În comparație, Xiaomi a menționat motorul de 20.000 rpm al lui Tesla Model S Plaid și motorul de 16.000 rpm al lui Porsche Taycan. Nu este clar dacă aceste cifre oferă cu adevărat o idee despre capacitățile oferite de primele mașini electrice ale Xiaomi.

Tehnologie autonomă

Producătorul chinez nu a dezvăluit prețul sau data de lansare. În schimb, marca a ales să abordeze subiectul condusului autonom, menționând angajamentul său față de percepția mașinilor sale folosind sistemul LiDAR, precum și radare și camere de luat vederi.

ADVERTISEMENT

În rândul concurenței, LiDAR este din ce în ce mai rar întâlnit. Tesla se bazează pe camere, iar producătorul de echipamente Bosh a oprit, de asemenea, dezvoltarea acestuia.

„S-au înregistrat progrese interesante în ceea ce privește Xiaomi Pilot. În conducerea autonomă, percepția este fundamentul tuturor capacităților. Doar o percepție precisă și inteligentă poate garanta o experiență de conducere autonomă sigură și strălucitoare”, a declarat pe X directorul general și cofondatorul Xiaomi, Lei Jun, după conferința sa. Tehnologia va fi unul dintre principalele motive pentru cheltuielile de 10 miliarde de dolari planificate de Xiaomi în domeniul auto în următorul deceniu.

Pentru piața Chinei (deocamdată)

Vor fi disponibile trei culori, cu posibilitatea de a alege între două niveluri de baterie. Prima versiune va avea o baterie de 73,6 kWh, iar cea de-a doua o baterie de 101 kWh. Întrucât hatchback-ul este conceput în primul rând pentru China (deocamdată nu se menționează că va fi comercializat în altă parte), dimensiunile sale au fost adaptate în consecință. Acesta măsoară 4,99 m în lungime, 1,96 m în lățime și o înălțime cuprinsă între 1,44 m și 1,45 m.

În Europa, Volkswagen a încercat același pariu. Cu modelul ID.7, producătorul a proiectat o berlină electrică capabilă să parcurgă 700 de kilometri (ciclu WLTP) cu cea mai mare baterie a sa. Măsurând 4,96 m și având o înălțime de 1,54 m, aceasta a fost lansată în Europa, China și Statele Unite.

Beneficiind de subvenții masive din partea statului, mașinile electrice chinezești sunt pregătite să atace Europa, unde constructorii tradiționali sunt cu un pas în urmă. Având prețuri mai mari și fiind dependenți de materii prime critice și de baterii, europenii au un proces costisitor de dezvoltare a mașinilor electrice, și nu încă optimizat.

 

ADVERTISEMENT
Tags: